KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 22 oktober 2007

CardJacked v.43 / week 43

Så var det dags för ännu en CardJacked och dagens kortmakare/kort har valts ut av DT-mamman Maria/Tootsie med motiveringen:

### har en underbar känsla för färg både när det gäller val av papper och färgläggning.

Så vem är veckans CardJacked?

Veckans CardJacked är...
***
It´s time for a new CardJacked and todays cardmaker/card has been chosen by DT-mum Maria/Tootsie with the motivation:

### has a wonderful feeling for colours both when it comes to her choice of papers and her way to paint the motifs.

So, who is this weeks CardJacked?

This weeks CardJacked is...
----------


Grattis!!!

Här är hennes kort


This is her card
----------

Jag har försökt att följa Annas kort ganska så precis, men även om jag valde att ha ett par med på mitt kort, så fick det bli ett julkort.
I have tried to follow Anna´s card , and even if I choosed to have a couple on my card to, I made a christmascard of it.
----------

Jag använde mig av samma upplägg som Anna G men gjorde ett dopkort istället och i lite annan färgsättning.

I have used the same layout as Anna G but made a christining card insted and in another colouring.
----------

Jag gjorde ett halloweenkort den här gången, eftersom jag tycker pappret jag använt till bakgrund är så häftigt. Annars är jag inte mycket för halloween... men här fick jag användning för ett och annat jag samlat på mig genom åren!

I made a halloween card this time as I love the background paper. I'm not that into halloween, but this time I could use quite a few things I've gathered over the years!
----------

Jag använde filtband (granarna) istället för blommor, men annars är upplägget ganska lika.


I used felt ribbon (the trees) instead of flowers, but other than that the idea is kinda the same.
----------
/DT Maria (Tootsie)

Inga kommentarer: