KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 19 november 2007

CardJacked v.47 /week 47

Det är dags för ännu en CardJacked och dagens CardJacked är utvald av Annica/DesignAnnique med motiveringen:

Kortmakaren heter *** och när jag satt och letade runt lite, hittade jag det här kortet... tyckte det hade flera fina detaljer att inspireras av!

Kortmakaren




kallar sig för




Ullisf

Grattis!


Och här är hennes kort



It is time for yet another CardJacked and todays CJ is brought to you by Annica/DesignAnnique with the motivation:

The cardmaker is called Ullisf and when I was looking around I found this card... I thought it had many nice details to be inspired by.
----------
DesignTeam:

1. Annica/DesignAnnique

Jag har följt orginalkortet ganska så mycket, jag gillar verkligen upplägget på det. Jag valde att göra ett födelsedagskort till min svärfar (som han fick tillsammans med ett matchande bokmärke) och därför blev det en brun färgskala som dominerar. Banden är egetnligen skira och lite feminina, men eftersom de är bruna och inte knutna i rosetter utan i knutar tycker jag de fick en mer maskulin look. På det hela taget är jag nöjd med resultatet!



I have been following the original card pretty much, I really like the design. I choose to make a birthday card for my father-in-law (that he got woth a matching bookmark) and therefor I choose the brown color scheme. The ribbons are delicate and pretty feminine, but as they're brown and not in bows I think they get a more masculine look. All togheter I'm pleased with the result!


2. Anna/Lilla Anna

På mitt kort har jag också placerat stämpelmotivet innuti en cirkel. Jag har också stämplat God jul och guldembossat men placerat texten på ett annat ställe. Och så la jag till lite blommor och blad.




I have placed the motife in a circle on my card aswell. I have allso stamped the sentiment God Jul (Merry Christmas) and gold embossed it. And I´ve added some flowers and leaves.



3. Maria/Tootsie

Även jag valde att placera min stämpel i en cirkel. För att få tomten att verkligen poppa fram har jag klippt ut honom och placerat honom på tunna 3D-kuddar.
Jag ville gärna följa orginalet mer än vad jag gjorde, men kortet började leva sitt egna lilla liv så därför placerade jag texten runt tomten istället.




Even I placed my stamp in a circle. I cut out the Santa from the paper and placed him on 3D-cushions to really make him pop up.
Now, I wanted to follow the original but my card started to live its own life, therefore I placed the "Merry X-mas" text around the Santa.



/DT Maria (Tootsie)







3 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina kort! Har en fråga men detta kanske är fel ställe. Provar ändå. Får man en bekräftelse på att DT-ansökan kommit in? Bara funderar så det inte hänt något på vägen liksom

Anonym sa...

Hakade på både denna utmaningen och skissen den här veckan och de ligger här:
http://kada.blogg.se/1195726309_fler_utmaningskort_ko.html

Kramiz Kada

Anonym sa...

Nu har jag också cardjackat detta kort. :)
http://creamaria.wordpress.com/2007/12/15/ytterligare-ett-utmaningskort/