KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 7 december 2007

Färgutmaning v.49 / Colourchallenge week 49

Så var det fredag igen. Alltid trevligt med lite helg, eller vad tycker du? =0)
Om du skulle få möjlighet till lite pyssel i helgen kommer här en färgutmaning att hugga in på. Det är Annica/DesignAnnique som utmanar oss till att göra ett kort i färgerna Rosa, Gult och Vitt.
Som vanligt har teamet skapat lite inspirationskort.
***
It is friday again. It is always nice with a little weekend or don´t you think? =0)
If you have the chance to some cardmaking this weekend we give you a colourchallenge to dig in on. It is Annica/DesignAnnique that challenge us to make a card in the colours Pink, Yellow and White.
As usual the team has made some inspirationscards for you.
----------
DesignTeam:

1. Annica/DesignAnnique

Ett otraditionellt julkort färgmässigt, men jag tycker flickan blir så söt i pasteller. Just rosa och ljusgult passar så fint ihop, det blir en väldigt mjuk känsla av det.



A non traditional christmas card when it comes to the colors, but I think the girl is so cute in the pastel colors. Pink and light yellow goes so well togheter, it really gives a soft feeling to it.


2. Karin/Kada

Jag hade det perfekta papperet och utgick från det; la bara till en tomte och dekorationer till den. Gillar att ha kant runt, denna gången blev det garn.



I had the perfect paper and used it for inspiration; I just added a santa and some decorations. I like to put a frame around my cards, this time I used yarn.


3. Sofia/Jozie

Jag har precis vunnit den här stämplen i en Traderaauktion och jag tänkte att hon skulle bli söt i gult och rosa. Papperet är från en annan Traderavinst och jag tycker så mycket om det! Det gula hjärtat har jag klippt ut från ett ark mossgummi och dekorerat det med ett rosa sidenband.



I just won this stamp at an auction site and I thougt she would look nice in pink and yellow. The paper is from another auction and I like it so much! The yellow heart is cut out from craft foam and decorated it with a pink silk ribbon.


4. Benita/Nita

Med den här utmaningen poppade genast yin o yang upp i huvudet på mig, fast jag ville ha det lite mer "tjejigt" och då passade gult o rosa tycker jag. En rosa gummiblomma med bling i mitten fick pryda det gula pappret och på det rosa pappret satte jag ovalen med grattis och avslutade med rosa ric rac band.



When i saw this challenge i immediately thought of yin and yang but in a girly way, so i put half yellow and half pink paper on the card and then a pink rubberflower with a bling in the middle and then a wite oval with the word "grattis" on it. And finished it of with a pink ric rac ribbon between the two colours.


5. Maria/Tootsie

Jag tyckte det var hög tid för mig att lämna min trygghetszon och göra ett helt annan typ av kort än mina vanliga fyrkantiga kort så jag prövade på att göra ett flaskkort. Är inte så nöjd, men med tanke på att det är mitt allra första så får det lov att gå.



Well, I thought it was high time for me to leave my comfortzone and do a different card than I am use to do. I normally do squaredcards and now I did a card to hang on a bottle that will be given away as a present. Aren´t that happy with it but it is my very first bottlecard so it have to due.


6. Monika/Pingvinmamman

Färgerna i utmaningen gav mig vårkänslor mitt i gråvintern, och fick mig att tänka på ett särskilt mönstrat papper. Stämpeln är en av mina favoriter i sin lite naiva enkelhet.



The colors of the challenge gave me spring feelings in the middle of the grey winter, and made me think of a specific patterned paper. The stamp is one of my favorites in its somewhat naive simplicity.



7. Anette/NetteR

Rosa, vitt och gult var roliga färger att arbete med så här runt jul när mycket har varit om julkort och juliga färger. Ville göra ett sött kort till en liten flicka



Pink, white and yellow was fun to work with this time of year when it is so much about christmas so I wanted to make a sweet card for a little girl.



8. Ingela/Twister

Detta var lite av en utmaning för jag använde färgerna i ett julkort. Det vara riktigt roligt att göra något nytt!



This was a bit of a chalenge because i use the colurs in a christmas card. It was fun to do something new!


/DT Maria (Tootsie)

Inga kommentarer: