KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


torsdag 17 januari 2008

Färg v.3

Så var det dags för ännu en färgutmaning och dagens färger har valts ut av Anna/Lilla Anna.

Gör ett kort med färgerna:

Beige, Svart och Rött.

Ditt/dina bidrag laddar du upp i vårt galleri. Läs mer om hur du deltar i våra utmaningar på vår hemsida.

***
Make a card in the colours:

Beige, Black and Red.

When your done, you upload your card/cards in our gallery. Read more on how to join our challenges on our webpage.
***

Här kommer teamets alster:

1. Anna/Lilla Anna

Jag valde att göra ett enkelt kort, väldigt olikt de jag brukar göra. Jag har stämplat hjärtan på kraftcardstock och embossat med rött pulver.



1. Benita/Nita

Jag hade en bild i huvudet hur mitt kort skulle se ut färdigt, men i slutändan blev det en helt annan look på det;-)



3. Monika/Pingvinmamman

Vilken härlig färgkombination. Jag älskar kombinationen svart och rött. Lite beige fick det bli i mitten.



4. Maria/Tootsie

Mitt kort blev inte alls som jag ville ha det. Och jag fick det inte så romantiskt som jag ville ha det heller. Men ett kort blev det =0)



5. Karin/Kada

Ett härligt papper fick utgöra grund, cut-out bokstäver och utsansat fyllde på och slutligen blommor, halvpärlor och ett varv runt kanten med den svarta pennan. Garn och band som extra piff.



6. Ingela/Twister

Jag gillade verkligen detta färgval, försökte mig på att göra ett kort i "vintage" stil , resultatet blev faktiskt bättre än jag trodde från början...och som jag tänkt ska det finnas med minst ett band på alla alster i januari



1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för en härlig färgutmaning. :) Jag har laddat upp mitt bidrag i galleriet nu.