KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 25 februari 2008

CardJacked v.9

Tack till alla som deltog i vår Månadsutmaning, sponsrad av Hobbyhuset. På söndag 2 mars presenterar vi vinnarna.
***
Thanks to all who participated in our Challenge of the Month. Winners will be presentated 2nd of marsh.
***

Nu är det dags för veckans CardJacked som denna gång valts ut av Anna/Lilla Anna med motiveringen:

Hon gör framför allt helt underbara layouter men även altered projekt och fina kort. Och jag valde ett påskkort som visar hennes snygga handstil.

Veckans CardJacked är ingen mindre än



*trumvirvel*



Zarischka!

Grattis, grattis!!!

Utmaning: KASA detta kort (kopiera allt,stjäl allt) eller bara delar av kortet. Ditt/dina kort laddar du sedan upp i vårt galleri.



***
This card is made by Zarischka, a very talented scrapper.
Challenge: CASE (copy and steel everything) or just part of it. You upload your card/cards in our gallery.
***

Teamets alster:

1. Lilla Anna

Mitt kort blev också ett påskkort. Jag inspirerades av Zarahs användande av pebbels. Jag har stämplat med bubbelplats och använt en VersaMark-dyna sedan har jag embossat med klart embossingpulver.



2. Tootsie

Vilket underbart kort Zarischka gjort!!! Jag tog fasta på upplägget, med vissa små små undantag =0)



3. Rimna

Jag gillade upplägget på kortet, men det fick bli en knapp istället för en blomma.



4. Nita

Jag gillade kortets upplägg med blommigt o randigt papper och bladen o bradsen på pappret så det gjorde jag en egen variant på. Tyckte att påskliljan passade bra till det här kortet, den är färglagd med promarkerpennor. Originalkortet är så fint med härliga färger o stämpelmotiv.



5. NetteR

Veckans cardjacked var helt underbar att jobba med. Fanns så många små detaljer som jag fastnade för. Jag valde att använda en stämpel med blommor, inspirerat av det läckra blommpapperet från förlagan. Gillade att hon runt stämpeln hade målat himmel och gräs så det gjorde jag med. Behöll själva upplägget i mångt och mycket och har även använt mig av pebbles för att framhäva vissa ord på bakgrundspapperet. Det nedvikta hörnet på blomsterpapperet inspirerade mig till att ta ett minikuvert, sprätta upp det och stoppade i en liten hemlig lapp till mottageren och naturligtivs streckades det hej villt som på förlagan. För ovanlighetens skull är jag riktigt, riktigt nöjd.



6. Twister

Jag har följt orginalet ganska noga, även i pappersval lite blommigt och randigt bakom med vit kortgrund...



7. Kada

Även jag gillade förlagan jättemycket, har gjort ett färgglatt påskkort där jag använt mej att upplägget i stort med enfärgad bakgrund och två mönstrade papper. Jag gillade den helt färglagda rutan med stämpelmotivet så jag gjorde det jag också. Istället för vikt hörn använde jag en sidenrosett och istället för blomma i högerhörnet blev det påskägg.

1 kommentar:

Zarah sa...

Tack! Vilken ära - och vilka fina kort ni gjort! :D