KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 1 februari 2008

Färg v.5

Denna vecka är det åter dags för en monokromisk färgutmaning, och idag är det färgen grön som du ska arbeta med.

Ditt/dina bidrag laddar du upp i vårt galleri som vanligt.

***
It is time for yet another monochromic colourchallenge and todays colour is green.
Upload you card/cards in our gallery as usual.
***

Teamets alster:

1. Tootsie

Jag har inte mycket som går i grönt så det blev ett mycket enkelt kort. Det ljusa papperet är i ljust ljusgrönt men ser vitt ut pga scanningen.



2. NetteR

Ett enkelt kort för denna färgutmaning. Nu har jag ju dessutom koll på monokromatiskt så här går allt i grönt grönt grönt.
Tycker det är apsvårt att göra kort i en färg, blir till att träna.



3. Nita

Jag använde min shapecutter för att skära ut olika storlekar på stjärnorna och i 2 olika gröna cardstock och använde en 3:e grön för kortstommen. Chalkade kanterna på stjärnorna med mossgrön fluid chalk(cateye) och avslutade det hela med lite grönt glitterlim.



4. Jozie

Normalt sett har jag väldigt svårt för monokromatiska kort. Ändå bestämde jag mig för att göra ett försök eftersom jag såg att jag hade tre olika nyanser av grönt papper. Jag ville hålla kortet "rent" och torrembossade ena lagret papper för att få lite liv i kortet. Blommorna är utstansade med Cuttlebugs "Olivia".



5. Pingvinmamman

Jag gillade att göra ett monokromatiskt kort i grönt. Jag har nyss köpt en serie med nya clearstamps och använde en zig brushable för att att färga in stämpeln. Jag har gjort ett födelsedagskort till en tuff tonåring. Håret är färglagt med grön zigpenna och det ljust limegröna pappret har jag sytt fast på maskin.



6. Kada

Jag älskar att göra blomrankor när jag scrappar men gillar inte gröna blommor då. Nu har jag samlat ihop några av dem i färger från lime till oliv och kombinerat dem med ett organzaband som jag "sytt" ett hjärta med. Halvpärlorna är ljust gröna och så blev det lite bling med Rhinstones. Chipboard-hjärtat, som hänger med pärlfloss, är behandlat med krackeleringslack, men jag väntade inte tillräckligt länge - tuff variant av ett misstag... Kortet har format 18x18 cm och är för en gångs skull inte dubbelvikt.



7. Twister

Jag kom att tänka på mina små alien dies, och gjorde kortet som ett rymdskepp. Med blingbrads som "lampor".








1 kommentar:

Biggan sa...

Vilka kreativa gröna kort ni gjort! Jag har gjort ett försök..!

Biggan