KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 2 maj 2008

Studentkort med svenskaflaggan v.18

*** English version at the bottom of this publication! ***

Första fredagsutmaningen denna månad är att göra ett studentkort där Svenskaflaggan måste finnas med. (eller annant lands flagga) Som vanligt så laddar ni upp era kort i vårt galleri i mappen för denna utmaning. Ange 'Studentkort med flagga v.18 2008' som kod.

Teamets alster:

1. Pingvinmamman:
Fick många sköna idéer med flaggtema men valde till sist den här. Har gjort en blå tag med två gula bitar som trätts i varandra. När jag tänker studenten tänker jag: "sjung om studentens lyckliga dar..." Därför föll det sig helt naturligt att använda ett papper med noter på. Gjorde en tag av denna med och chalkade med dark brown för att få fram en lite gammal känsla. Gjorde sedan en studentmössa av en knapp och en restbit blå cs. Lite blågult band som pricken över i.



Min dotter tar studenten i år, så då var ju detta tema perfekt. Jag har använt min nya stämpel och målat den med akvarellpennor och vattenpensel. Rosen fick glitter på sig också. Flaggan är gjord av sådana där tandpetare med flagga på som finns i många butiker. Jag klistrade flaggan på en bit cardstock och fäste med distanskuddar för att få lite höjd på flaggan.






***
(in english)

Make a card for a student (upper-secondary final examination) under the condition that you must have a Swedish flag (or a flag from your country.)Upload your card/cards in our gallery using code 'graduate with flag w.18 2008' in the description square.


Inga kommentarer: