KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 2 juni 2008

V 23 Måndag - skiss med tema skolavslutning/student

*** English version at the bottom of this publication! ***

Något sent kommer här måndagens utmaning - en skissutmaning med tema skolavslutning/student.

Utgå från den här härliga skissen som DT-medlem Astra/Ingela har gjort:




Och så teamets alster!

1. Astra

Har använt mig Magnolias Student Tilda (tror jag att den heter iaf), färglagt motivet med Promarkers och Prismapennor. Typsnittet är QuicKutz Snowday och även bladen är från QKs. Dom små blommorna är utstansade i gul cs från Bazzil samt mönstrat papper från Bo Bunny, har även använt mig av dom papperna som bas. Blommorna har fått små "duttar" av Liquid Pearls "White Opal" och dom stora blommorna är från Prima.



2. Pingvinmamman

En härlig skiss som jag bara måste ta mig an. Skolavslutning kommer alltid att vara förknippat med Den blomstertid nu kommer och det har jag tagit fasta på i det här kortet. Den enkla skissen passar min stil. Kunde inte låta bli att sy runt motivet annars har jag följt skissen. Motivet är fäst med 3D-kuddar.



3. Kada

Jag har gjort ett litet kort att sätta i buketten; storleken är ca 10x7,5 cm.
Stämpelmotivet är färglagt med tusch och torrpastell.




4 & 5. Babbalalla

Fick beställning på två studentkort - så jag slog två flugor i en smäll! Båda två är inspirerade från skissen, men så olika varandra ändå...

Detta kort är till en kille som har hållt på med paintball - så därför tyckte jag att pappret var så passande med allt sitt färgsprakande innehåll! Över studenten så är det stämplat "Grattis till Studenten" med guldstämpel, men det syns lite dåligt. Under stämpeln står namnet på studenten. Knapparna på västen och skjortan, samt "knappen" på studentmössan har fått 3-D lack på sig.



Ett studentkort till en tjej som heter Sara, har stämplat hennes namn med clearstampsalfabet och sedan lagt på 3D-lack på bokstäverna, så de blev lite upphöjda. Textstämpeln över motivet är stämplat direkt på cardstocken. Hennes halsband har fått rosa glitterlim på sig och koftknappen, samt studentmössknappen har oxå fått lite 3D-lack på sig. Samtliga stämplar är färglagda med Promarkers (som vanligt)



6. Fialisan

Har använt en gammal magnoliastudent och rivit alla kanter, chalkat med chestnut roan. Texten är utskriven på cremevitt papper och blommorna är de gamla trotjänarna retroflower, som jag inte tröttnat på ännu, trots att jag haft dom läääänge



7. DesignAnnique

Jag valde att göra ett studentkort med den söta draken. Jag hade lite restbitar kvar av grönt papper med prickar resp grönrutigt, och det passade så bra till mina ProMarkerpennor och de rutiga blommorna. Det knalliga bandet med de turkosa prickarna satte lite fart på kortet, det blev så ruskigt illgrönt annars :-)



Nu vill vi gärna se hur just du inspireras av den här utmaningen! Skapa ditt kort och ladda sen upp det i vårt galleri i mappen för denna utmaning.

***
(in english)

Todays challenge is a sketch with the theme of graduation from school. Upload your card in our gallery in the map for this challenge.

Inga kommentarer: