KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


söndag 27 juli 2008

Och så lite inspiration!

Lite sista-minuten-inspiration från designteamet!

Först ut är Ullis med ett ljuvligt julkort. Så här skriver hon själv om det:

Jag har grön cardstock som bas, lite röd punchinella bakom stämpelmotivet som är stämplat med en grön färg och sedan har jag använt glitterlim för att måla stjärnorna och rosetten. Pappret i bakgrunden kommer från Basic Grey's Figgy Pudding serie. Jag har målat hela kortet med vit akrylfärg för att få känslan av snö. Titeln är thickers som jag har "målat" med glitterlim. Avslutade med ett rött organzaband.



Wih har också gjort två underbara julkort!

Två snabba julkort från mig! Pepparkaksgubbarna kommer från Cards of Maria, textstämplarna kommer från Octoberstamps resp. hÄnglar.






Än har du någon timme på dig - passa på att ladda upp ditt julkort i galleriet och tävla om fina stämplar från Cards of Maria!

Inga kommentarer: