KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


söndag 9 augusti 2009

Kort till jubilarer

Jämna årtal "kräver" lite extra av korten - det är ju stort att "nolla"... men ibland är det svårt att komma på något. Här kommer lite inspiration som vi hoppas ska kunna kicka igång kreativiteten!

DesignAnnique:

En man som fyller 50 år och gillar att fiska var kriterierna för det här kortet.. jag älskar stövlarna med fiskarna som hoppar, så det var den första stämpeln jag kom att tänka på när jag fick höra vad som gällde. Sen hittade jag pappret med fiskarna i mina gömmor (det är otroligt vad man har samlat på sig...:-)) och därefter så gjorde kortet sig själv, mer eller mindre. En liten stjärna fick hänga med, kortet såg tomt ut utan någon dekoration, Det är svårt att hitta på något som inte blir för feminint till en man så stjärnan passade perfekt till en jubilerande stjärnfiskare!



Nita:

jag fick lägligt nog en beställning på kort till en som fyller 60 så jag satte igång direkt. Har använt de underbara papprena från Cosmo Cricket och thickers i grönt och gult. Jag stansade ut namnskylten i ett mönsterpapper och stansade några stjärnor som dekoration eftersom det ska vara till en man. Vad passar bättre än stjärnor till en jubilar;-)



Petra/Peu:

Ett kort till en 60-åring som fyller lite senare nu i höst därav de lite mörkare färgerna. Fjärilen är en QK dies, väldigt användbar enligt mig. Har även använt min Spellbinderdies som jag tycker är så elegant.
Kul att göra ett kort utan stämplar som omväxling. Siffrorna är alfabetet Blossom, lite pearls. Tyvärr vet jag inte var papperet kommer ifrån.




Har du någon jubilar i din närhet som du ska göra kort till? Visa oss!

***Short version in English***
Today we bring you some birthday cards for people getting a zero in their age, an occation that requires a little extra for the card!

Inga kommentarer: