KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 16 november 2009

Månadens utmaning - påminnelse

Du minns väl julkortsutmaningen, sponsrad av Scrapbruket? Här kommer lite mer inspiration!

NetteR:

Mitt andra kort gjort av härligt material från Scrapbruket är gjort av grön Bazzil Basic, vinröd Bazzil Polka dots samt det superfina mönstrade papperet från paperMania´s Deck the Halls. Stämpeln är från Bear Essentials och allt finns hos Scrapbruket. Tyvärr börjar det vara svårt att fota korten den här årstiden men papperna är jätteljuvliga!

 

Nita:

Det blev två mini kort gjorda av småbitarna jag fick över av det underbara sponsorpaketet från Scrapbruket. Korten är 5,5x7cm. Stansade ut en halvcirkel i båda mönstrade papprena och satte på de små kortbaserna. Klippte ut bårder från snöbollspappret och klistrade dit. Stansade ut granar med min cirkelpunch istället för att använda stämplar här. Dessa minikort passar jättebra att sätta i en julblomma eller på julklappar. Underbara papper och stämplar att jobba med och det var riktigt kul att skapa med dessa.

 

Pixelit:

Jag har gjort ett tagcard med material från vår sponsor Scrapbruket. Jag har använt Bazzill cardstock med mönstrat papper ifrån Deck the Halls. En trekant av punchinella sitter på varje sida, likaså bruna blommor med en halvpärla i mitten. Bladen är utstansade med qk och vita linjer ritade för att förhöja blänket. Alla tags och alla papper är edgedistressade och använt fluid chalk dark bronw på alla kanter. Stämpeln är färglagd med tombows och det är stickles på de vita partierna.


 

På tagsen har jag också ritat sömmar för att få ett mer inramat intryck.Texten man sedan vill ha på kortet skrivs på tagsen. Pärlflossen och organzabandet måste man ta av för att öppna kortet. Snöflingan i metall samt snögubben är från egna förråd. Band, stämpel, papper hittar du alla hos vår sponsor Scrapbruket.

 

Detaljbild på blommorna och texten Joy som är guldembossad på alla tags.

 

  
Elisabet:

Den mycket söta stämpeln var med i tidningen "Cardmaking and papercraft" - som jag lyckades få tag på efter lite rund-mejlande. Jag har färglagt den med akvareller. Papperet är en favorit från förra året, 3ndy papir. Blomma och bling måste det förstås också vara :-) På blomman har jag duttat lite 3D-lack. Snöstjärnorna är utstansade i cuttlebugen och sen har jag haft på silverglitter.

 


 Du deltar i vår månadsutmaning genom att ladda upp ditt kort i vårt galleri senast vid midnatt 30/11-2009. Kom ihåg att ditt kort ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar eller utmaningar. Du får bara delta med ett kort per utmaning. Du får hemskt gärna visa upp ditt kort i din egen blogg och berätta om vår utmaning!

Inga kommentarer: