KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 16 december 2009

Påminnelse om månadens utmaning!

Du har väl koll på att vår månadsutmaning rullar på som vanligt? Det är alltså inte bara KODen som kan ge vinst den här månaden - även vår månadsutmaning kan ge ett fint pris från Apidae/Sykompaniet! Hos Apidae/Sykompaniet hittar du lite annorlunda saker för din korttillverkning liksom mängder av band i alla de sorter och färger. Naturligtvis finns där också massor av bling, och vårt tema den här månaden är Glittra på!

DesignTeamet har skapat några inspirationskort:

Pingvinmamman:
Ett gnistrande julkort förhöjer stämningen. Jag har här valt en dov, trolsk färgskala. Jag gillar de murriga tonerna och härliga sagoinspirerade mönstren i Once-Upon-a-Time-serien (DCWV) Den lilla "kvisten" är gjord av droppformade gröna rhinestones.



Pippin:
Jag har gjort ett nyårskort med bling. Motivet är utskrivet från Internet, mönsterpappret är från Basic grey. Sedan har jag använt fina blingbrad tillsammans med filtblommor som jag använt stickles på (egentligen ett grytunderlägg jag klippt sönder). Gjorde en fin rosett av organzaband på en brad. Satte också dit lite fina röda blingstenar på flera ställen. Brads, band och blingstenar kommer från Apidae/Sykompaniet.




Sindra:
Jag har gjort ett grattiskort i svart, rött och vitt. Svart och rött cardstock samt ett rött papper med prickar på, prickarna syns inte så bra, men de finns där ;) Dekorerade med kvistar som jag stansat ut i svart och rosor som jag haft på glitterlim på. Sedan på med halvpärlor i svart och rött lite här och där. Satte fast stämpeln, som jag embossat och klippt ut, och grattistexten med 3D-kuddar.



Hur blir ditt glittriga/blingade kort? Vi är nyfikna!

Du deltar i vår månadsutmaning genom att ladda upp ditt kort i vårt galleri senast vid midnatt 31/12. Kom ihåg att ditt kort ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar eller utmaningar. Du får bara delta med ett kort per utmaning. Du får hemskt gärna visa upp ditt kort i din egen blogg och berätta om vår utmaning!

Inga kommentarer: