KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


söndag 28 februari 2010

Sista chansen på månadens utmaning

Idag är det sista chansen att delta i månadens utmaning, sponsrad av Pyssellyckan! Temat är kärlek och tolkningen är din!

Pingvinmamman:
Har gjort ett kärlekskort i lite annorlunda färgskala. Jag eftersträvade en vintage-känsla samtidigt som jag ville hålla kortet enkelt. Cardstocken jag använt är egentligen ljusgul men jag sprayade den med en hemgjord glimmermist med tea dye som bas och perfect pearls i guld. Jag älskar den här hjärtstämpeln och valde att bara embossa den rakt på. Sen skrev jag med en embossingpenna och embossade även texten. För att runda av och ge den där härliga vintagekänslan har jag chalkat runt kanterna med chestnut roan.

 

 Nita:
Jag dekorerade en bit cardstock 15x15 med mönstrat papper, minirosor och bling. Satte ett dubbelvikt hjärta ovanpå för att skriva den hemliga kärleksförklaringen i. Den röda minirosen och bladen vid hjärtat håller det stängt.

 


Du deltar i vår månadsutmaning genom att ladda upp ditt kort i vårt galleri. Kom ihåg att ditt kort ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar eller utmaningar. Du får bara delta med ett kort per utmaning. Du får hemskt gärna visa upp ditt kort i din egen blogg och berätta om vår utmaning!

OBS! Bidrag till vår månadsutmaning ska mailas till  kortifokus@live.se då vi fortfarande har problem med vårt galleri. Tack!

Inga kommentarer: