KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


söndag 28 mars 2010

Fler påskkort

Vårt race med påskkortsinspiration fortsätter!

Pippin:
Här kommer ett påskkort från mig. Motivet är ett påskägg som är torrembossat. Runt om har jag stämplat med små ägg och blommor o blad. Det mönstrade pappret kommer från Basic grey, och jag har dekorerat med ett påskigt band och hörndekorationer stansade med Cuttlebug. Även texten är stansad med Cuttlebug.


Nita:
Jag har målat både hönan och ägget med MCP-tekniken, konturklippte hönan och stansade ut ägget med en scallopcirkelstans och satte dessa på den gula motivmattan med distanskuddar, mönstrade papper från Cosmo Cricket som jag ruggade kanterna på och inkade med distress ink stämpeldyna. Flera blommor ovanpå varandra och blingstenar som dekoration. Både motivstämplar och textstämpel är hänglarstämplar.


Petra:
Ett påskkort i lite otraditionella påskfärger men kan man göra rosa julkort kan väl väl göra ett grönt och brunt påskkort resonerade jag. Stämpeln kommer från Magnolia och är färglagd med distresser. Blommor, knappar, brads och rosett. Papperet kommer ifrån Daisy Bucket.

Inga kommentarer: