KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


söndag 20 juni 2010

Konfirmationskort

Det är inte bara våren som är konfiramtionstider, även sommaren är det!

Petra/Peu:
Ett konfirmationskort till en kille. Jag tycker det är svårt med kort till killar i konfirmationsåldern, 14-15 år. De är inte barn och inte riktigt vuxna heller. Killar i den där åldern är ju ganska tuffa. Jag ville göra ett kort som kombinerar både det tuffa och själva budskapet konfirmationen. Valde därför svart cardstock och ett svartvitt och ett grönt mönsterpapper. Återigen min favvovikning Z-kort. Textstämpeln är från Inkido och konfirmanden är från WoJ. Färglagd med distresser. Duvan är en QK-dies. Lite bling och en charms i form av ett kors och blommor från Prima. Spellbinders Label one till insidan att skriva hälsningen på.


Invändigt. Namnet är utstansat med cuttlebugs alfabet Olivia.


Kortet öppnat.
Ett konfirmationskort i modell stafflikort. Kortet är gjort på beställning och den enda utalade önskan var att konfirmanden i fråga gillar turkos. Så jag har kombinerat turkos och rött och vitt. Den lilla tjejen är en WoJ stämpel som jag färglagt med distresser och vingarna fick lite stickles på sig. Spellbinderdiesen som jag monterat stämpelmotivet på har jag embossat kanterna på. Kanterna på den delen som textrutan sitter på är också stämplade och embossade blommor runt hela kanten. Korset från Stämpelboden har jag färglagt med distresser och sedan limmat dit en liten blingsten i mitten på varje blomma. Textstämpeln kommer från Prickiform. Namnet har jag stansat ut med Cuttlebugs alfabet Olivia. Minns inte var jag köpte (psalmboken-bibeln).


Hela kanten är embossad.
Närbild på korset med blingstenarna.


Här syns embossingen lite bättre och det vackra mönstrade papperet.
Pippin:
Här är ett konfirmationskort jag gjort till en kille. Bibelstämpel är från Stämpelboden.


Inga kommentarer: