KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


torsdag 10 juni 2010

Mera studenter!

å var det dags för lite sista-minuten-inspiration till studentkort!

Elisabeth:
Den söta Hängeln fick vara med på mitt studentkort. Jag har dekorerat med lite spillbitar, band, bling och en fjäril som visade sej vara gömd bland mina scrapsaker. Också en blomma då förstås - finns det överhuvudtaget kort som jag har tillverkat som är utan blommor ?? :-) Texten har jag skrivit ut på datorn.



Pippin:
Här kommer mitt studentkort. Jag använde en Magnoliastämpel som motiv med en hÄngelbasker som studentmössa som jag satt en skärm på. Jag har paper piecat hennes klänning och skor med ett jättefint lite skimrande papper med textilstruktur (vet inte tillverkare). Dekorerade med gula och blå blommor och prästkragar i kanten, plus en gul och blå rosett. Bakgrundspappret är från Basic grey och texten är rubons. Jag har också dekorerat med daggdroppar i hörnen.


DesignAnnique:
Jag gjorde ett studentkort i lite ovanliga färger, men det beror på att studentskan ääääälskar rosa. :) Jag ville få fram en somrigt ljuv känsla och använde därför tunna organsaband och blommor som dekoration.


Inga kommentarer: