KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 12 december 2007

Skiss v.50 / Sketch week 50

Du har väl inte missat att vi har en månadsutmaning där du har chans att vinna tre underbara stämplar från Landstoken? Läs mer här.

I nästa vecka kommer utbudet i bloggen att se lite annorlunda ut. Bloggmamma Maria/Tootsie har givit sina DT-tjejer julledigt mellan v. 51 och v. 1. Under den tiden kommer jag att presentera alla DT-tjejerna en och en. Förhoppningsvis kan jag också få med en och annan artikel att inspirera dig med.

Dagens och årets sista skiss har ritats av bloggmamma Maria/Tootsie.



Hope you haven´t missed that we have a new Challenges of the Month where you can win three wonderful stamps from Landstoken. Read more about it here.

The blogmum Maria/Tootise has given her DT-girlz some time of during week 51 to week 1. Therefore she will start presentating every member of the team one and one starting next week. Hopefully I can also squeez in some articles to inspire you with.

Todays and this years last sketch is made by blogmum Maria/Tootsie her self.
----------
DesignTeam:

1. Maria/Tootsie

Jag hade ett helt annat kort i åtanke när jag gjorde skissen, men som vanligt så lever mina kort sitt eget liv från och med det att cardstocken har skurits till =0)



I hade a whole nother card in mind when I made the sketch, but as usual my cards start to live their own life as soon as I have cute the cardstock =0)


2. Benita/Nita

Äntligen fick jag användning av min renstämpel. Jag tycker han är så söt. Jag använde metallicpapper bakom stämpelmotivet.



Finally i could use my new reindeer-stamp. I think he is so cute. I used red metallicpaper behind the stampmotif.


3. Anna Maria/Rimna

Jag har gjort ett julkort som går i bruna och blåa nyanser. Jag har följt skissen i detalj, det var en rolig skiss att jobba efter.



I made a christmascard in brown and blue colours. I followed the sketch pretty much, it was a very fun sketch to work from.


4. Sofia/Jozie

Den här skissen var verkligen en utmaning! Från början kunde jag inte komma på något alls, så jag gjorde ett annat kort istället. Sen började jag att färglägga stämplen, valde ut ett mönstrat papper, klippte av en bit spets och lade till några blommor, och sen var det klart.



This sketch was really a challenge for me. First I didn't came up with anything so I made another card instead. Then I just started with a stamp, added a patternd paper, some lace and flowers and there it was.


5. Ingela/Twister

Detta kort är lite i retro stil. jag använde färgerna brunt-orange-och lite gult! små QK pepparkakor!



This is a card i made in retro style. i used the colour brown- orange end some yellow! smal gingerbreds from my QK!


6. Anette/NetteR

Här är mitt bidrag till veckans skiss. Älskar verkligen min stämpel med vargarna på. Tror att jag ska skicka kortet till min bästa vän för jag bor på Varggatan och jag vill skicka henne en stor kram



This is my contribution to this weeks sketch. I love this stamp with the wolfs and the text is "wolfhug". I think I´m going to send this to my best friend because I live on "Wolfstreet" and I want to send her a big hug


7. Helena/Pixelit

Mitt kort blev gjort under en intensiv timme. Det vita som är bakom motivet är sådant man hade förr i tiden på hyllplanen i köksskåpen.



My card was made during an intense hour. The white that´s behind the motife is something old which you used in the old days in the kitchen cubbards for decoration.


8. Monika/Pingevinmamman

Jag har gjort en ganska fri tolkning av skissen där ramen runt det stämplade motivet är förstorad och det vågräta ligger bakom denna ram.



I have made a rather free interpretation of the sketch where the frame around the stamped motif is enlarged and the horizontal line is placed behind that frame.


/DT Maria (Tootsie)

Inga kommentarer: