KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 16 juni 2010

Påminnelse om månadens utmaning!

Så var det dags att påminnaom månadens utmaning, sponsrad av Pysseltagen! Månadens utmaning är att skapa ett kort i vintagestil, och här kommer lite inspiration från DesignTeamet!

Petra/Peu:
Det här är färger jag känner mej lite mer hemma med. Skrev ut en bild från datorn, ballerinans blåa klänning passade så bra till färgerna på det mönstrade papperet. Den vackra texten fick jag uppstämplad i mitt DT-paket, helt ljuvlig tycker jag. Allt material utom bilden kommer från vår månadssponsor Pysseltagen.


Elisabet:
Så här ser mitt andra kort med saker från Pysseltagen ut. Den härliga stämpeln kommer också därifrån och passar så bra ihop med färgerna på papperen. De aprikosa pärlorna är hattnålar.


Pingvinmamman:
För att få fram ett riktigt vintagekort har jag skippat cardstocken och använt mig av kartongen som sitter baktill på en paperstack. Det blev lätt "rynkigt när jag vek det dubbelt vilket jag tyckte enbart passade, kortryggen är hel och fin. Jag har chalkat runt kortet riktigt brett och kraftigt med chestnut. Motivet är uppbyggt av flera av stämplarna i Primas Build-a-frame-set som jag stämplat på en tunnare cardstock med vävstruktur. Även här har jag använt chestnut-chalken som stämpeldyna.Den stora härliga rosen och bladen är från Prima liksom chipboardsiffrorna. Tagen är en chipboard-tag som jag klätt med en restbit ur Karen Fosters Once-upon-a-Time-serie.



Du deltar i vår månadsutmaning genom att maila ditt kort till kortifokus@live.se senast vid midnatt 30/6-2010. Kom ihåg att ditt kort ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar eller utmaningar. Du får bara delta med ett kort per utmaning. Du får hemskt gärna visa upp ditt kort i din egen blogg och berätta om vår utmaning!

Inga kommentarer: