KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 10 oktober 2007

Skiss v.41 / Sketch week 41

Dags för ännu en skiss och dagens skiss har bloggens DT-mamma, Maria/Tootsie, ritat. Hoppas ni gillar den.
Skissen kan man vända och vrida på så att det passar en själv, men det ska synas att du blev inspirerad av just den skissen som vi visar här.

Längs med sidan till vänster hittar du information om hur du medverkar i våra utmaningar.
***
It is time for a new sketch and todays sketch is made by this blogs DT-mum, Maria/Tootsie. Hope you like it.
You may twist and turn the sketch to your own liking, but it has to show that it is that precise sketch that is showed here that has inspirered you.

Along the side to your left you find some information about how to participate in our challenges.

----------


Och här kommer några av teamets alster.
***
And here comes some of the teams cards.

----------



Jag gjorde ett litet julkort, det är hög tid att börja årets kollektion *ler*.

***

I made a X-mas card, it is hight time to start this years collection *smile*.




2. Helena/Pixelit


Jag tyckte mycket om denna skiss,då man kan få så olika resultat beroende på vilka färger man väljer,så denna kommer det en repris på snart för min del.

***

I really liked this scetch,because you can get som many different results based upon which colours you choose,so this I´ll be sure to use again soon.



3. Anna/Lilla Anna

Här blev det ett monokromatiskt kort, vilket jag sällan gör. Det hysteriskt mönstrade pappret har jag haft jättelänge och till och med försökt att göra mig av med. Men nu kom det till användning.

***

This turned out to be a monocromatic card, witch I rarely do. I have had the hystericaly patterned paper for a long time and actually tried to sell it. But now I found a purpose for it.



4. Annica/DesignAnnique


Jag valde att göra ett julkort den här gången, jag tycker renen är SÅ söt! Han är färglagd med Tilda-pennor eftersom jag hade matchande cardstock till de få färger jag har och jag gillar intensiteten på färgerna som pennorna ger. Lite glitterlim ger den avslutande touchen, för vad är väl ett julkort utan glitter någonstans? :-)

***

I choosed to make a X-mas card this time, and I find this reindeer SO cute! I painted him with Tilda markers as I had matching cardstock and I like the intensity of the colors from the pens. A thouch of glitter glue gives the final touch, a X-mas card needs it glitter. :-)


----------


/DT Maria (Tootsie)

1 kommentar:

Anonym sa...

hm...förstår inte om jag gör rätt nu men, men jag har iaf gjort min tolkning av skissen till vecka 41. Den kan ni ser här: http://malinscrappar.blogg.se.

Ha det bra och tack för en bra blogg.