KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 12 oktober 2007

Färgutmaning v.41 / Colour Challenge week 41

Färgutmaningsdags igen, hoppas du gillar våra nya fredagsutmaningar. Dagens färgutmaning står Annica/DesignAnnique för och färgerna som du ska använda är:
Grönt
&
Lila
***
It is time for another Colourchallenge again, hope you like our new friday challenges.
Todays colourchallenge is brought to you from Annica/DesignAnnique and the colours you shall use on your card is:

Green
&
Lilac
----------
Här kommer två av teamets alster.
***
Here comes two cards from the team.
----------


Den här veckan gjorde jag ett grattiskort till en speciell liten kille som fyller år. Färgerna grönt och lila passar så bra till den lilla draken som är både söt och lite busig.
***
This week I made a birthday card for a special little boy. The colors suits the dragon perfectly.



Jag gjorde ett Halloweenkort(är någon förvånad?). Jag älskar detta papper från Doodlebug och jag ville göra ett enkelt kort så papperet kunde få glänsa.
***
I made a halloweencard(is anyone surprised?). I love this paper from Doodlebug and I wanted to make a simple card so the paper could "shine".


Lila och grönt är en av de finaste färgkombinationerna tycker jag. Jag gör ofta kort i de färgerna. Här har jag använt mindre stämpelmotiv som är urklippta och sitter på olika 3d-kuddar runt ett större motiv.

***

Lilac and green i one of the most beautifull colour combinations according to me. I often make cards in those colours. Here I have used smaller stamp images that are cut out and placed on diffrent 3d-gluedots around a larger image.

4. Emelie/fruSolli

Skaparlusten tog över och det blev inte som jag tänkt mig, men det var himla kul att arbeta med dessa färgerna!

***

The process of creativity took over and soon it didn't look like anything i had i mind. But as usual that doesn't matter becase it was so fun to make, a really nice color combo!


/DT Maria (Tootsie)

3 kommentarer:

Annika sa...

Jag har gjort ett kort i färgerna lila och grönt. Ni kan se det här http://catmoon.blogspot.com/2007/10/kort.html

Det är första gången jag är med på någon utmaning här så jag hoppas att jag gjort rätt.

Annika Ljung

TesaB sa...

Ååååå så fint! Har aldrig testat den färgkombinationen tidigare, men nu suger det i fingrarna.

Anonym sa...

Har sent omsider fått klart ett kort efter denna utmaning. Det finns här http://metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.506922