KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 26 november 2007

CardsJacked v.48 / week 48

Så var det dags för ännu en duktig kortmakare att bli CardJackad av oss här på Kort i Fokus. Dagens CardJacked är utvald av Anna/Lilla Anna med motiveringen:

Hon gör så där lagom söta kort. Ofta så fyller hon inte ut hela kortstommen utan lämnar mycket cardstock tom, mycket effektfullt!

Dagens CardJacked





är





Tettiz!

Grattis! Grattis!



It is time for yet another great cardmaker to be CardJacked by us here at Cards in Focus. Todays CardJacked is chosen by Anna/Lilla Anna with the motivation:

Tettiz makes such cute cards without making it to cute. Very often does she leave the cardstock empty wich is very effectful.
***
DesignTeam:

1. Anna/Lilla Anna

Mitt kort blev väldigt likt Tettiz kort. Jag använde samma stämpelmotiv och lite grann samma upplägg. Jag inspirerades ocskå av fernkvistarna, snöflingorna och de avrundade hörnen.



My card is very much like Tettiz card. I used the same kind of stamp and a little of the same layout. I was also inspirered by the green ferns, snowflakes and the rounded corners.


2. Annica/DesignAnnique

Jag inspirerades av den "tomma" cardstocken, rutorna och fern-kvistarna. Jag fick också med stygnen på fyrkanten, jag gillar effekten de ger.



I was inspired by the "empty" cardstock, the squares and the fern braches. The stitches on the square is there too, I like the finish it gives the card.



3. Helena/Pixelit

Detta kort gjordes på 20 minuter och jag gillar det verkligen också. Jag bara rev ett litet papper och stämplade GRATTIS, målade djävulen samt limmade på lite blommor och voila.



This card was made for about 20 minutes and I really like it also. Just torn a piece of paper and stamped GRATTIS (congratulations), painted the devil, glued on a few flowers and voila.

***
/DT Maria (Tootsie)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow.... jag? CardJacked? Jag blir alldeles mållös! Tack så hemskt mycket för den äran!

...och vilka underbara kort NI har gjort!!! :D

Stora kramar,
Tettiz

Anonym sa...

Underbart kort Tettiz har gjort! En kul utmaning... Med inspiration av DT-korten också har jag fått till min version:
http://kada.blogg.se/1196244613_grattis_kort_efter_ko.html