KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 28 november 2007

Skiss v.48 / Sketch week 48

Så var det onsdag igen och som vanligt bjuder vi här på en skiss samt några av designteamets alster. Dagens skiss är ritad av Annica/DesignAnnique.



It is wednesday again and as usual we have a sketch for you and some cards from our designteam. Todays sketch is made by Annica/DesignAnnique.
***
DesignTeam:


1. Annica/DesignAnnique


Jag gjorde ännu ett julkort... färgerna är de traditionella, rött och grönt. Blommorna är av filt, jag tycker det ger sånt härligt liv till ett kort.



I made a christmas card once again.. the colors are traditiona, red and green. The flowers are made of felt, I think they give wonderful texture to cards!


2. Helena/Pixelit

Krävde en del tankeverksamhet innan jag blev nöjd med detta upplägg. Texten kunde ha synts tydligare, men det var med vilje som jag gjorde såhär. Mottagaren är inte van att stå i centrum,och då kändes det helt ok såhär. Tagen passade utmärkt till denna skiss, så såna här kort blir det mer snarast, för roligt var det



This took a lot of mindfulness before I got satisfied with this card. The text could´ve been more visible,but it was intensional I did this. The recepient is not used being in the center, so this felt ok. The tag worked excellent to this scetch, so theese kinda cards made after the scetch, I will do a lot more, cause it was really fun doing it!


3. Maria/Tootsie

Även jag gjorde ett julkort utifrån skissen. I mitt fall så blev det ett pepparkakshjärta med "glasyr" =0) Det stora hjärtat har jag stämplat med Versa Mark Watermark och därefter har jag använt torrchalk.



Even I made a X-mas card with a gingerbread heart =0) I stamped the heart with Versa Mark Watermark and then I used chalk.


/DT Maria (Tootsie)

Inga kommentarer: