KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 21 december 2007

Anette / NetteR

Så har vi kommit fram till veckans sista presentation och idag ska jag presentera Anette/NetteR och visa hennes alster som hon skickade in till vår DT-tävling. Imorgon kommer jag att visa veckans länkar, det var ett tag sedan så missa inte det. Sedan kommer jag att ta lite julledigt från bloggen och kommer åter på torsdag nästa vecka med tre nya DT-pesentationer.
***
It is time for this week last presentation and today I introduce Anette/NetteR and her cards that she did for our DT-challenge. Tomorrow I shall give you the links of the week, it has been a wile so don´t miss that. After that I will take some x-mas holiday from the blog and I will be back un thursday next week with three more presentations.
----------
Anette/NetteR

Jag heter Anette till vardags men blev kallad Nette som liten och när jag kom ut i cybervälden i mitten av nittiotalet ungefär så bidde det NetteR Ret från efternamn fick hänga med efter Nette. Tycker om att pyssla och ha mig. Tidigare så blev det mycket broderier och virkning samt sömnad. Papperspyssel hittade jag till runt hösten 03 men kan nog säga att det är senaste två åren som det blivit mer av det hela. Att pysslar är det som ger mig lugn och ro och utlopp att kunna skapa och hålla på med kliste och allt sånt. Älskar annars att renovera men det kan man ju inte göra hur mycket som helst =0) Är nog dessutom lite "skadad" ser idéer och får inspiration från allt möjligt. Reklam eller kanske en anslagstavla i bakgrunden på en tv-serie osv... ja då är man skadad va =0)
Bor i villa med sambo och två barn. Vi har även två schäfrar, fiskar och en katt.
***
My name is Anette but everyone has called me for Nette sense I was little and when I started to use the internet I started to use NetteR as a nickname. The R is from my lastname.
I love to craft. Earlier I did chrochet and stuff. Papercrafting is something I discovered at autumn 2003 but it is the last two years I really started with it.
To craft is for me to take it easy, to relax. I can see inspirations and idées in anything. Advertisements, the billboard in the background of a TVseries and so on... Yes, I am damaged =0)
I live in a house with my man and two kids. We also have two dogs, fishes and a cat.

----------
Kort 1: CardJacked

Så fort jag såg kortet så visste jag vad jag skulle göra. Hade köpt så sött papper med mönster i rutor men visste egentligen inte vad jag skulle göra med det förren jag såg detta kort. Jag inspirerades av rutorna/mosaiken och dekorerade inte mer än texten "GOD JUL" eftersom jag tycker papperet skulle få allt fokus.


Card 1: CardJacked

As soon as I saw the card we should cardjacked I knew what I wanted to do. I had bought a cure paper with squares on it but didn´t exactly know what to do with it until I saw the card for this challenge. I got inspired by the squares and decorated with no more than "Merry Christmas" because I wanted the paper to be in focus.
***
Kort 2: Skiss

Oj vilken skojig skiss att jobba efter. Hade massor av idéer, allt från blommor med stjälkar till olika band. Så detta kort sparade jag till sist att tillverka av de fyra som skulle göras. När de tre andra var klar kom jag att tänka på att GarnGlad var månadsutmaningens sponsor i Kort i Fokus blogg och tänkte att jag skulle använda mig av garn eftersom det rätt ofta glöms bort i mitt skapande fast jag har buntvis med olika garner. Limmade fast garnet med stickles embossade ordet "God Jul", färglade stämpeln med akvarellpennor och lite stickles på för den rätta frostiga känslan jag ville få fram med kortet samt tre snöflingsbrads.



Card 2: Sketch

This was a fun sketch to work with. Hade alot of idees, all from flowers to different ribbons. So I save this challenge to do last. Whwn I hade done the other three cards I remembered that GarnGlad was the sponsor for Cards in Focus first Challenge of the Month so I desided to use yarns. Glued the yran with stickles, embossed the word "Merry Christmas", colored the motif with watercolour pens and use some more stickles to get that frosty feeling and added three snowflakesbrads.
***
Kort 3: Färgerna Rött, Grönt och Vitt som inte fick vara ett julkort

Ett kort i julens färger utan att vara ett julkort speciellt när man är inne i julkortmakartider! Skoj utmaning =0) Brukar sitta och färglägga uppstämplat i förväg, gick igenom min bunt och hittade kockerskan som jag målat röd, självklart skulle hon få vara med. Skrev en liten menylapp och stansade ut olika qk-figurer. Bakgrundspapperet var självvalt, låg redan framme och eftersom det var rött, grönt och vitt så var saken klar.



Card 3: Colours Red, Green and White, but not a X-mascard

A card in christmascolors but without making a christmascard of it around the time one is working with christmascards! Fun challenge =0) I use to stamp and color som motif in advance so I went through my pile of motif and found this chef that I had painted iin red so I used her. Wrote a little Menunote and used som different QK-dies. The backgroundpaper was just the right choice, because it hade just the right colors.
***
Kort 4: Ett kort utan stämpel (motiv och text)

Ett kort utan stämplar. Ville hålla det hela enkelt. Visa att man behöver itne så mycket och behöver itne kunan rita för att göra ett kort även om man inte har stämplar. Satt och målade tillsammans med barnen och deras tuschpennor på vanligt skrivarpapper. Papperet blev av någon anledning sparat och inburet i mitt pysselrum när jag var borta på lasarettet. Hade tanke på att använda blommslingan till skiss-kortet men så blev det inte. Klippte ut blomsterrankan och hjärtfiguren och fick ett personligt kort med endast cardstock som stomme, vanligt vitt skrivarpapper, barnens tuschpennor och ett limstift.



Card 4: A card without any stamps (motif and sentiments)

A card without any stampmotif. I wanted to keep it simple. I wanted to show that one don´t need so much and don´t need to draw to make a card. I was drawing with the kids and used their felt pen on regular paper. For some reason I saved that paper. I then cut it out anf mad a very personal card with just the cardstock, a regular white paper, the kids felt pens and glitterglue.

Inga kommentarer: