KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


torsdag 3 januari 2008

Annica / DesignAnnique

Nu är det dags att presentera Annica/DesignAnnique.
***
It´s time to present Annica/DesignAnnique.
----------
Annica/DesignAnnique

Annica heter jag och bor med sambo och dotter i Malmö. Hos oss bor också sambons två tonåringar på halvtid. Yrket är arbetsterapeut och jag jobbar för tillfället inom kommunen som distriktsarbetsterapeut.

Jag är kortmakare i grund och botten, men fuskar även lite inom scrapvärlden. Jag har "alltid" pysslat med olika saker, på meritlistan står korg- och krukmålning, design och sömnad av Barbiekläder (och därifrån kommer design-delen av mitt nick), sömnad av babykläder, broderi (mest korsstygn och gärna avancerade mönster med specialtrådar, men sånt hinner jag inte längre...), enklare pärlande och en del annat. Mina första stämplar köpte jag på Nya Zeeland i februari 2001, och sen stämplade jag lite då och då men gjorde mest enkla kort med enfärgat papper och enkla dekorationer till att börja med. 2003 blev jag mer och mer involverad i Rubberstampsnack, en mailinglista som nu övergått till forumet Stämpelsnack, och blev mer och mer involverad i stämplandet. Hösten 2005 upptäckte jag Scrappiz och våren 2006 gjorde jag min första layout. Kan fortfarande inte påstå att jag scrappar trots minst ett 50-tal layouter, jag bara leker. :-) Det lekfulla försöker jag också ha i mitt kort, och gillar att prova nya (mer eller mindre märkliga) tekniker.

Min stil är nog ganska enkel, jag gillar visserligen mönstrade papper och dekorationer, men har inte så mycket av det på varje kort. Jag stämplar gärna och mycket, färglägger mest med torrchalks (förut var det akvarellpennor) och har precis skaffat mina första (22...) ProMarkerpennor. Jag är ordförande i Våga Vägra Distresser, men måste till min fasa erkänna att jag köpt 8 refiller och tycker det är rätt kul som komplement. Dessutom är jag högeligen beroende av glitterlim...



My name is Annica and I live with my boyfriend and our daughter in Malmö. My boyfriend has two teenage kids that live with us part time. I work as an occupational therapist, and really love it.

I'm a cardmaker in soul, but I do scrap a bit too. I have "always" used my creative side and have painted flower pots and baskets, I have designed Barbie-clothing (hence the design-part of my nick!), sewing baby clothing, embroidery (mostly cross stitch and preferably more complicated patterns with speciality threads and so on), beading and a lot of other things. I bought my forst rubber stamps in New Zeeland in February 2001, I stamped a little bit now and then and made quite simple cards with a few decorations and non-patterned paper. 2003 I found a swedish mailinglist for rubber stampers, and got more and more involved in rubbers stamping and cardmaking. In spring 2006 I made my first layout, but I still can't call me a scrapper even though I've made 50-something layouts, I just play! *smile* I try to keep this playful aproach in my cardmaking too, and loves to try new, more or less weird, thechniques.

I have a pretty simply style, I do like patterned pappers and decorations, but I don't use much of each on each card. I still love to stamp, I mostly ise dry chalks for coloring (I used aquarelle pencils earlier) and have recently bought my first (22...) ProMarker pens. I'm the "chairman" in Don't Use Distress Refills, but has to admit that Iäve bought 8 bottles and find it quite useful as a complement. I'm also highly addicted to Stickles glitter glue...

Inga kommentarer: