KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 15 januari 2008

Januari: Apidae

Du har väl inte missat att vi har en månadsutmaning? Denna månad sponsras av Annica på Apidae - Sykompaniet som skickade teammedlemmarna varsitt bandpaket. Läs mer om utmaningen här.

***
We have a Challenge of the Month going on, sponsored by Apidae - Sykompaniet. Read more about the challenge here.
The team has made some more cards to inspire you with.
***

Här kommer lite fler inspirationsalster från teamet:

1. Anna Maria/Rimna

Jag fick vinröda band och kom direkt att tänka på kärlek och hjärtan. Använde ett smalt siden band som "stjälkar" till hjärtanen och ett organza band till små rosetter.



2. Karin/Kada

Jag fick färgglada band och valde att göra ett barnkort. Använder band som ram runt det blommiga papret för jag tyckte just det bandet matchade så perfekt och likaså drakens fotspår är helrätt :-)



3. Anna/Lilla Anna

Jag fick jättefina band i rosa-bruna färger. De har jag använt på två sätt. Dels på sidan och trätt genom öljetter och gjort en liten rosett. Dessutom har jag dekorerat hörnet med blommor, blad och lite band. Det påminner mig lite om grenar bland grönskan.



4. Monika/Pingvinmamman

Jag fick band i underbara lila och rosa toner, mina favoritfärger och hittade genast den perfekta cardstocken som matchade dem. Kom snabbt på idén med att "sy" med det lila bandet i det mönstrade genom att trä det genom hål gjorda med min silent setter och låta det rosa bandet löpa på andra hållet i två parallella rader för att ge plats åt stämplad text. Bandet vid hjärtat var ett infall i sista minuten när jag avslutade kortet.



----------

Tack för era kommentarer i Ris- & Rosutlottningen (läs mer om den högst upp i bloggen), men vi vill gärna höra mer så vi har förlängt utlottningen till den 20 januari.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag saknar era teknik-inlägg som ni hade i er förra blogg. de kanske kommer?
Annars tycker jag det finns gott om inspiration här, men gör inte om så ofta, det blir rätt jobbigt!