KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 8 februari 2008

Färg v.6

I dagens färgutmaning är det Annica/DesignAnnique som utmanar oss att använda oss av färgerna Gult och Orange. Format och storlek med mer är valfritt men de mest utmärkande på kortet ska vara färgerna gult och orange. Ditt/dina kort laddar du upp i vårt galleri som vanligt.
***
Todays colours are Yellow and Orange. Upload your card/cards in our gallery when your done.
***
Teamets alster:

1. DesignAnnique

Mitt kort blev ett grattiskort till en liten kille eller tjej, tänkte jag. Färgerna är härliga och starka, och tillsammans blir det ett glatt grattiskort. Pappersspetsen är färgad med två nyanser av Fluid Chalk-dynor, ett mycket behändigt sätt att färga till det man har i fel färg så det blir rätt färg.



2. Nita

Hittade perfekta blommor till denna utmaning, en jättestor och en lite mindre som jag satte över den stora för att göra den mer fyllig. Skar ut en orange oval till blommans mitt med min shapecutter plus och limmade fast. Chalkade kanterna och duttade även ovanpå kortet med orange stämpeldyna. Detta är mina absoluta favoritfärger och njöt varenda minut jag satt med det här kortet;)



3. Tootsie

Precis som Nita använde jag mig av stora blommor. Jag använder sällan dessa färger som huvudmotiv på kort och det märktes när jag skulle ta fram material till den här utmaningen så jag hade lite svårt för denna för jag har så lite hemma med de två färgerna så jag kände mig mer eller mindre tvungen att blanda in en färg till...



4. NetteR

Vilka underbart glada färger att jobba med. Gjorde ett enkelt kort för att låta färgerna så komma fram. Ett "skämmes-kort" till någon man glömt bort födelsedagen på.



5. Kada

Jag har använt mer orange än gul, för jag ville inte att det skulle kännas så mycket påsk... Blomman i trä har legat här länge i väntan på att bli använd om NU passade den ju jättebra! Tillsammans med några bitar papper, utstansade stjärnor, halvpärlor och ett band (som är orange, inte rosa som på bilden) blev resultatet ett kort jag är riktigt nöjd med.



6. Jozie

Varken orange eller gult är några favoritfärger för mig. Orange kan funka i liten mängd i kombination med brunt. Det bar emot att färglägga den söta hÄngeln i orange, men jag tycker att hon blev söt ändå! Mönsterpapperet har jag använt båda sidor av, den gula med mönster, och den enfärgade orange baksidan.



7. Twister

jag har lite svårt för just gult och orange inte mina favorit färger, men jag har några underbara papper med påsk eller vårmotiv.. jag gjorde ett kort som man öppnar på mitten med ett orange band som håller ihop...inuti blir det en liten vårhälsning har dekorerat där med...



8. Pingvinmamman

Jag var först lite fundersam på om jag kunde göra nåt i orange och gult men så blev jag glad av färgerna. Tittade vad jag hade i papper och sånt och kortet gjorde sig nästan självt. Et kort i glada färger att bli glad av.



Inga kommentarer: