KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 11 februari 2008

CardJacked v.7

Dags för ännu en CardJacked och dagens CJ är utvald av Karin/Kada med motiveringen:

Hon exprimenterar mycket med nya tekniker, blandar färger osv. Dessutom delar hon gärna med sej av sina kunskaper och erfarenheter. Jag har valt detta kort som passar till Alla Hjärtans Dag som ju är i antågande.

Utmaning: Inspireras helt eller delvis av kortet från veckans CJ. Ditt/dina bidrag laddar du som vanligt upp i vårt galleri. OBS: Det finns inget sista datum på våra veckoutmaningar så du kan delta när helst du själv vill och hinner.

Så vem är det då som blivit veckans CJ?

Veckans CJ är

Chruss

Stort grattis, Chruss!

Chruss kort:



***
Todays CJ is Chruss from Sweden. The challenge is to CASE it - all of it or just parts of it, your choice. You upload your card/cards in our gallery as usual. No last date on our weekly challenges. You can participate in any challenge you like, when ever you like.
***

Teamets alster:

1. Kada

Jag har följt kortets upplägg med ett enfärgat och ett randigt papper i bakgrunden och texten nedanför stämpelmotivet. Några blommor ville jag också ha med...




2. Lilla Anna

Jag utgick från upplägget med det röda och det randigat pappret och textens placering. Sedan var jag tvungen att lägga till lite blommor också, annars hade det inte varit jag.



3. Nita
Jag använde lite ljusare nyanser av färgerna på ursprungskortet och gjorde pappersbitarna fyrkantiga. Filuren fick pryda det här kortet och den är färglagd med promarkerpennor med färger som går ton i ton med det randiga bakgrundspappret. Avslutade med lite glossy accent på ögonen. Jag utelämnade texten och lät motivet tala för sig själv.

Jag använde oxå en filurstämpel. Kortet blev inte riktigt som jag tänkt mig eftersom jag inte hade några papper som jag tyckte passade stilen. Men jag blev ändå rätt nöjd.


5. NetteR

Inspirerades av pappersvalet samt hjärtetemat. Valde en lite annan sättning på papperna dock men försökte hålla det så rent och enkelt som möjligt.

6. Pixelit

Jag älskar denna stämpel och fick en beställning på dopkort. Jag körde med promarkers som vanligt,och jag börjar försöka få till olika nyanser,vilket inte är det lättaste att skugga med dessa pennor.Men jag kanske lär mig med tiden?? BG papper Stella ruby är jag kär i,och färgmässigt dämpade det allt det rosa lite. JAg lade till filtbandet på vänster sida,då jag tyckte det blev för tomt annars.


7. Rimna

Jag valde att följa upplägget på kortet, men har klippt ut stämpelmotiven och monterat på 3D kuddar för att få lite djup i kortet. En Kram skylt fick bli kronan på verket!



8. Fröken_Svår

Jag inspirerades av papperens placering och texten i nederkant. Tänkte först dekorera med blommor men kom underfund med att stämpelmotivet kunde få tala för sig själv denna gång.


9. Twister

Gillade orginalkortet jättemycket. Hade lite svårt att välja men när jag provade min nya gose bump så visste jag vilken stämpel och papper jag ville använda... så här blev resultatet... "änglar visst finns dom..."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kära hjärtanes - ni sprider verkligen glädje omkring er! Det är helt enkelt underbara kort! Och jag är så glad och stolt över att ha fått bli Utvald!
KRAM!

Anonym sa...

Åhhh, vilket fint kort du har gjort. Jag tror också att änglar finns, det är ju vänner som lyfter upp oss när våra vingar har problem...