KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 15 februari 2008

Färgutmaning v.7

Idag är det Ingela/Twister som utmanar oss att göra ett kort - eller flera om man vill - i färgerna SVART & VITT!
Precis som vanligt laddar du upp ditt/dina bidrag i vårt galleri. Och kom ihåg: vi har inget sista datum för våra veckoutmaningar utan du kan göra våra utmaningar närhelst du får tid och lust.

***
Todays colours are BLACK & WHITE. You upload your card/cards as usual in our gallery.
***
Teamets alster:

1. Twister

Jag använde mig av en söt kostämpel som jag endast färgade lite med en svart penna. många brads blev det och en liten bandbit fick hänga på. ville försöka få ett glatt kort trots färgvalet. Istället för att öppna kortet åt sidan öppnas det nerifrån så att man kan ställa det(hoppas ni förstår hur jag menar)



2. Nita

Jag visste precis vilket papper jag ville använda till det här kortet och klippte remsor i olika längder av det. Målade svarta prickar på blommorna och skrev GRATTIS med min sakura-penna och satte en svart blingsten före och efter texten. Avslutade det hela med att använda charcoal fluid chalk(cateye) på kortets kanter.



3. Lilla Anna

Jag har stämplat gräset, blommorna och insekterna. Kanten är inkad med stämpeldyna. Texen är handskriven med embossingpenna. Allting är embossat med vitt embossingpulver.



4. NetteR

Ett svartvitt kort - hade planer på ett påskkort i svartvitt och hade ritat skiss och allt när jag kvällen innan jag skulle göra kortet råkade ramla in hos en och ser att där fanns ett kort som såg ut nästan som jag hae tänk mig upplägget så då gick jag från gulligt påskkort till att göra ett lite tuffare grattiskort men som vanligt så blev det något helt annat. Lite terapi bakom detta kortet. Ville nog säga mig själv att även om det känns mörk och vilset ibland så kommer något gott ur det hela, man kanske inte ser det själv just då.... men det kommer. Kommer att bli ett kort som kommer att hamna hos någon som känner så själv emellanåt.



5. Tootsie

Ja, det blev inte bara svart/vitt, guben fick lite färg i nyllet också =0) Jag har även ritat på en mun på guben samt prickar på hans väst. Detta kort gjorde jag till min svärfars födelsedag.



6. Fröken_Svår

Jag fick en chans att använda dessa härliga stämplar. Svart och vitt i kombination blir stilrent och snyggt tycker jag. Ett grattiskort till den som inte är så mycket för söta pastellfärger kanske.



7. Jozie

Det här kortet gjorde jag för att stressa ner efter en jobbig dag. Jag hade först inte veckans färgutmaning i tankarna när jag skar till mönsterpapperet, men där någonstans så gick jag och tittade och såg att det ju var denna veckas färger. Pojkens hår är brunt, och ansiktet och armen har fått hudfärg, men resten går i svart/vitt. Jag har färglagt med akvarellpennor och dove-blender.



8. Pingvinmamman

Ett svartvitt kort i all enkelhet. Tyckte inte det behövdes mer, gillar det minimalistiska som färgkombinationen inbjuder till.


2 kommentarer:

Biggan sa...

Så snyggt med svart/vitt! Har gjort ett försök..tack för utmaningen!
Biggan

Biggan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.