KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 27 februari 2008

Skissutmaning v.9

Dagens skiss är ritad av Benita/Nita.

Som vanligt får du vrida och vända på skissen som du vill, men det ska sybas att din inspiration kommer från den här skissen. Du laddar upp ditt/dina bidrag i vårt galleri.

***
Todays sketch is made by Benita/Nita. As usual you may twist and turn the sketch as you please as long as one can see the inspiration comes from this sketch. You upload your card/cards in our gallery.
***

Skissen:



Teamets alster:

1. Nita

Mitt kort blev till en kille som fyller 30. Bilfiluren och lite blommor i färgerna brunt o turkost, en färgkombination jag börjat gilla mer o mer. Jag stansade ut Jonas och 30 med min qk-tång och filuren är målad med promarkerpennor.



2. NetteR

En underbart härlig skiss att arbeta med! Hade flera idéer som poppade upp på en gång och fastnade för cirkeln och för hur textrutan låg i stämpelrutan så jag maskade ihop texten med den slumrande bebisen. Använde nallebjörns-öljetter som blomstermitt för att återknyta till nallepapperet.



3. Twister

Jag fick iden att klippabort den runda delen och göra ett färgglatt födelsedagskort till min brorson... dekorerade insidan och utsidan! Lite 3 av olika saker tex myrorna för han fyller ju 3 år!





4. Pixelit

Mitt bidrag blev en glad filur med pratbubbla. Färgglatt och mycket rooosa.Satte en qkdie på sidan som en tag för att öppna kortet.



5. Pingvinmamman

Jag har tagit fasta på den runda formen som upptar större delen av skissen. För att ytterligare framhäva den runda känslan lät jag chalken runda av hörnena på själva cardstocken. Då det vita pappret blev för markant "skitade" jag ner det med en grågul torrchalk. Jag vände på bokstaven E i Relax för att lätta up stämningen och göra det hela mer avslappnat.
(Så fick jag då äntligen göra skäl för mitt alias *lol*)



6. DesignAnnique

Jag följde inte skissen helt, kortet levde ett eget liv och istället för fyrkanten med motivet i mitten av cirkeln blev det ett ovalt motiv med en extra oval som ram.




Det dröjer ett tag innan dessa bilder kommer upp i galleriet eftersom jag, Tootsie, har gäster hemma så jag är bara inne en snabb sväng för att ge dig dagens utmaning. Hoppas på att få se många fina bidrag i galleriet. Och kom ihåg: Våra veckoutmaningar har inga sista-datum utan du kan vara med när som helst.

Pyssla lugnt!

Inga kommentarer: