KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 29 februari 2008

Färgutmaning v.9

Idag är det Benita/Nita som utmanar oss att göra ett kort i färgerna Lila, Grönt och Vitt. Valfri storlek precis som vanligt och ditt/dia kort laddar du upp i vårt galleri.

***
Today it is Benita/Nita who is challenging us to do a card in the colours Lilac, Green and White. When your done with your card - size is up to you as usual - you upload your card/cards in our gallery.
***
Teamets alster:

1. Nita

Lite annorlunda form på kort vilket jag älskar att experimentera med. Den här gången blev det en vit barnvagn med gröna och lila detaljer, såsom blommor, glitterlim och doodling. Barnvagnen är ritad på fri hand på lite kraftigare papper och sedan utklippt, sen har jag dubbelvikt cardstock(15x30) och lagt mallen över och klippt ut vagnen i cardstocken.



2. NetteR

Gillade färgkombon. Får bara inte till vare sig med scanner eller foto att fjärilarna och det andra handritade är lila och inte blått... eller så håller jag på bli färgblind ;-) Nåväl, ett vårigt kort ville jag göra och tycker jag lyckades med det.



3. Lilla Anna

Jag började göra ett kort till en helt annan utmaning men sen blev det inte alls som jag hade tänkt från början. Det slutade med ett grönt och lila kort. Grönt och lila är en av mina favoritfärgkombinationer. Det är glitter i blomman och på blomorna i stämpelmotivet också, men det syns inte så väl.



4. Twister

Gillade färgvalet är lite extra förtjust i lila just nu... det blev ett enkelt kort utan så mycket dekoration.. använde en lite bredare spets som jag hittade på erikshjälpen för 4 kronor metern....vilket fynd...



5. Jozie

Min första tanke var "lila och grönt, passar det ihop?" och ja, visst gör det! Jag gillar att färglägga med lila, och det gröna blir en fin kontrast. Kortet är ett beställningskort som ska skickas till Göteborg och lämnas vidare till en som fyller 30 år.

Inga kommentarer: