KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 17 mars 2008

Cardjacked v. 12

Idag är det Jozie som har valt kortmakare/kort till veckans CardJacked och det med motiveringen:

Jag har följt hennes inspirerande blogg ett tag. Förutom att hon är en superduktig och inspirerande altrare, så är hon också en superduktig kortmakare! Jag valde att Cardjacka detta piratkort som är så helt olikt min egen stil (gillar inte pirater) men som ändå fångade mitt öga och gillande.
***
This week it is Jozie that have chosen a card to cardjack.

I have read her blog a while now. And she is super talented in altering but she also makes cards. I choose to cardjack this pirat card becaurse it is so diffrent from my own style (I dont like pirats) but I really liked anyway.
***

Grattis, du är cardjackad!
Utmaning: KASA detta kort (kopiera allt,stjäl allt) eller bara delar av kortet. Ditt/dina kort laddar du sedan upp i vårt galleri.

Teamets alster:
1. Nita
Blev inspirerad av döskallarna på kortet och gjorde helt enkelt ett figurkort IGEN;-) Ritade en döskalle o klippte ut, klädde kortet med döskallepapper, platinum stickleslim runt om som kontur. För att få känslan av skattkista så satte jag halvpärlor lite hullerombuller nederst på kortet och fyllde i med platinum stickleslim.
Blev också inspirerad av döskallarna. Gjorde ett lite tuffare tjejkort till min systerdotter som fyller moppe i sommar.
3. Pixelit
Jätteläckert kort originalet var, här kommer mitt kort.
Jag hade lite svårt för den här utmaningen så därför var jag tvungen att vara med *fniss* Och så här blev min version.

1 kommentar:

Anonym sa...

ÅÅÅÅ, Vad roligt och smickrande att ha blivit cardjackad=D
Åh vad roligt att se så många FINA och LÄCKRA bidrag som inspirerats av mitt kort!
Tack för alla fina ord!

//Jenny/e.j.m