KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 14 mars 2008

Färgutmaning v 11

Denna fredag är det Rimna som utmanar oss att göra kort i färgerna brun, turkos och orange.

Som vanligt gäller valfri storlek, valfritt antal kort, valfri form och du laddar upp i vårt galleri.
***
Colour challenge by Rimna: Make a card in any form and size in the colours brown, turquoise and orange. As usual you upload yor card/cards in our gallery.
***
Teamets alster:
Gillar hur dessa färgerna förstärker varandra. Har gjort ett enkelt kort med fokus på färgerna och inte så mycket på upplägget. En etikett, lite blommor och en flourish som kantats med glitterlim i matchande färg fick detta kort att ändå se arbetat ut.
Det här är läckra färger tillsammans. Gick fort att göra kortet, det damp ner i huvudet hur jag ville ha det så på tio minuter var det färdigt :D

3. Nita
Det tog inte lång stund förrän jag fick idén till den här färgkombon i huvudet. Den här gången blev det en resväska i brunt som fick orange- och turkosfärgade detaljer på sig såsom blommor och glitterlim. Satte en utstansad etikett på med Trevlig Resa (skrivet med orange glitterpenna). Det här kortet kan man ju ge med pengar eller presentkort i till någon som önskar sig resa;)

Jag har kombinerat orangea och bruna blommor, blad och filtband till en dekoration på mitt kort. Stämpelmotivet matchar dekorationen i färgerna. Och så fick det bli ett melerat turkost papper som bryter av färgmässigt.

Jag använder mig inte av så mycket turkos, är inte riktigt min färg! Men denna kombinationen blir riktigt härlig. Så för mig blev det en utmaning att alls hitta papper med orange eller turkos. Tillslut blev jag ändå rätt nöjd med resultatet.

2 kommentarer:

Maya sa...

Da har jeg prøvd meg for første gang her inne,og kastet meg på farge-utfordringen. Moro!

Klem fra Maya

Anita sa...

Here's my card. I couldn't figure out how to load it into your gallery.

http://stampinwithanita.com/?p=130