KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 24 mars 2008

CardJacked v.13

Så var det dags för ännu en CardJacked och dagens CJ har valts ut av Benita/Nita med motiveringen:

### har varit en av mina största inspirationskällor sen jag började göra kort, hon är väldigt duktig på det hon gör och nu är det dags att cardjacka henne tycker jag;-) Jag valde det här kortet dels för att jag är kattälskare och sen tyckte jag att hela kortet var så fint helt enkelt.

Kopiera allt eller delar av kortet, eller inspireras av den minsta lilla detalj, det är helt upp till dig. Ditt/dina kort laddar du upp i vårt galleri.

***
It is time for a CardJacked again and todays CJ is choosen by Benita/Nita.

CASE everything or just part of the card, or be inspired by the smallest detail, it is up to you. Upload your card/cards in our gallery.
***

Veckans CardJacked är

*trumvirvel*

lillsmilla!!!

Grattis, grattis



Teamet alster:

1. Nita

Hade tänkt göra ett kort väldigt likt originalkortet MEN min hjärna ville nånting helt annat;-) Jag inspirerades av flaskan på stämpelmotivet och gjorde ett flaskformat kort med stämpelmotiv på och limmade fast guldglitter på flaskhalsen och ett band med en knapp på. Stämpelmotivet är färglagt med promarkerpennor, chalkade stämpelmotivets kanter med stämpeldyna. Skrev Grattis på stämpelmotivet med sakurapenna.



2. Lilla Anna

Jag följde upplägget på kortet ganska väl. Jag har använt något slags nät som jag hittade i ett gammalt syskrin. Sen var jag tvungen att lägga till lite blommor också. Det är glitter i blommorna och på blommorna i stämpelmotivet.



3. DesignAnnique

Till det här kortet passade jag på att göra ett grattiskort. Jag stod med handen på en stämpel av katten med flaskan men valde en som var nära relaterad istället - musen som sitter på en champagnekork. :-) I övrigt har jag följt orginalkortet ganska mycket, jag tyckte det var ett läckert upplägg.



4. Rimna

Jag har följt upplägget på Lillsmillas kort ganska mycket. Har även en katt stämpel, men mitt kort blev ett påsk kort.



5. NetteR

Följde stor del av orginalupplägget från lillsmillas kort. Ett upplägg jag gillade så det kommer jag nog använda mig av fler gånger. Fåret sitter på 3-d kuddar och på vingarna är det stickles men det syns inte från scanningen.



6. Twister

Jag gillade kortets upplägg, finns många möjligheter och tror att jag kommer att använde det som grund många gånger om


2 kommentarer:

Anonym sa...

Men åhhhh, vilken ära!!! Tack Nita, och tack för att jag fick se alla fina tolkningar!!!

Anonym sa...

Det var så lite så, det var riktigt kul att få cardjacka min första inspirationskälla;-)
Nita