KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 3 mars 2008

Månadens Företag i Mars: Scrapparazzi

Månadens Företag i mars månad är Scrapparazzi som drivs av Zornitsa Salman. Hon har valt att sponsra en stycken vinnare och Månadsutmaningen går ut på följande:

Gör ett påskkort med minst två olika mönstrade papper!

Det är ett bidrag per tävlande som gäller och ditt bidrag laddar du upp i vårt galleri. Du har fram till och med söndagen den 30 mars på dig. Vinnaren presenteras här i bloggen söndagen den 6 april. Juryn består av oss i KiF´s DT samt Zornitsa själv.
***
Time for another Challenge of the Month and this time we are sponsored by swedish shop Scrapparazzi, runned by Zornitsa Salman.

Challenge: Make an easter card with a minimum of two different patterned papers!

It is one card per contestent and you upload your card in our gallery. We end the challenge sunday marsh 30 and we introduce the winner (one winner) here in the blog sunday april 6.
***
Teamets alster:

1. NetteR

Har använt mig av en lila kortstomme. Största bakgrundspapperet är mönstrat handgjort papper med blommoch och andra växter i, den mindre biten med våriga panséer.



2. Nita

Fick tänka mycket på den här utmaningen;-) och jag ville använda stickers istället för "vanligt" stämpelmotiv och när jag väl började sätta dit stickers så var det svårt att sluta;-) Satte 2 mönstrade papper på och sen stickers i form av kycklingar o påskägg och avslutade med att skriva "glad påsk" med guldpenna. Enkelt och väldigt påskigt blev det.



3. Rimna

Jag har gjort ett påskkort som går i vårens tecken, friska färger och lite blomster. Två band fick jag med, och texten har jag skrivit ut på datorn.



4. Jozie

Som mönstrat papper så valde jag både fram- och baksida av samma papper från Imaginice. Jag tyckte att papperet med de söta påskmotiven passade så bra till! Den fina stämpeln är från en relativt ny designer. Glad Påsk! målade jag med 3D-lack.

Inga kommentarer: