KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 5 mars 2008

Skissutmaning v.10

Dags för ännu en skissutmaning och den här veckans skiss är ritad av Anna Maria/Rimna.

Precis som vanligt får du använda vilken storlek som helst, du får vrida och vända på på skissen som du vill, MEN det ska synas att det är den här skissen som du inspirerats av. Inget sista datum och du laddar upp ditt/dina kort i vårt galleri, gärna i skissutmaningsmappen för vecka 10.

***
As long as one can tell that you got inspired by this sketch, made by Anna Maria/Rimna, you can have what size you like and you may twist nad turn the sketch as you like. No last date and you upload your card/cards in our gallery.
***

Skissen:


Teamets alster:

1. Rimna

Det blev ett vårkort, med pastellfärger som jag bröt av med brunt. Placerade bandbitar runt stämpeln sa att det bildar en blomma som förstärker den våriga känslan.



2. Tootsie

Jag är rätt så nöjd med det, mest nöjd är jag för att jag gjort i ett för mig annat format. Jag lade på tre små Prima blommor också för det såg så kalt ut annars.



3. Nita

Den här skissen var verkligen en "fantasi-kickare" för när jag väl börjat fixa kortet kunde jag nästan inte sluta;) Satte dit lite blommor o text och utstansade hjärtan som dekoration. Blev väldigt nöjd med färgkombinationen här.



4. NetteR

Istället för två remsor valde jag att ha ett stämpelmotiv. Har stämplat med en distress-dyna och sedan målat ut med vattenpensel för att få lite vintage-känsla över stämpeln. Haft krackeleringsmedel på hjärtat.



5. Lilla Anna

Jag har gjort ett enkelt dopkort. Det är 3D-lack på badbubblorna.



6. Pixelit

Mitt bidrag ,ganska fritt tolkat med två tags lite snett istället för två raka ränder.



7. Kada

Kul skiss att jobba med! Jag följde den rätt noga, har bara lagt till en rad med bokstäver för att få till texten grattis och så några "stygn" som ramar in.



8. Twister

Det var en bra skiss och den ger många mäjligheter, Jag gjorde ett enkelt kort som är rätt olikt min stil men jag gillar att förändra mig och göra nya saker.. ändrade lite på skissen och satte band framför istället för bakom...



9. DesignAnnique

Mitt kort blev den här gången ett påskkort i milda pasteller. Lila, gult och grönt är ju påskens färger! Det lilla biet fick band bakom sig och blommorna fick glitterlim i mitten. En enkel och rolig skiss att arbeta efter!



10. Pingvinmamman

Den lilla fickan är sydd dubbel och det går att dra i fliken så en från-hälsning blir synlig istället där katten är.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vilket fint kort rhimna! Jag verkligen föll för det. Sedan undrar jag vart stämpeln kommer ifrån, den var så fin.
/Anneli