KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


torsdag 20 mars 2008

Skiss v.12

Efter en lång kamp mot både dålig uppkoppling, nekad tillträde till blogger & vägran att ladda upp bilder i bloggen så kommer här veckans skissutmaning. Skissen är ritad utav Anki/Fröken_Svår. Detta är den sista skissen från Anki som vi får se här i Kort i Fokus eftersom hon valt att lämnat sin plats i teamet. Hon kommer bli djupt saknad och alla vi i teamet vill önska henne all lycka och välgång i sitt framtida scrappande. Många kramar från oss i teamet.

Som vanligt i våra skissutmaningar får du vrida och vända på skissen så länge man kan se att inspirationen kommer från just den här skissen. Du ladda upp ditt bidrag i vårt galleri.

***
This weeks sketch is made by Anki/Fröken_Svår who has choosen to leave her place in the team. We wish her all the best in her future scrapping. Many hugs from us in the team.

You may twist and turn the sketch as you like as long as one can tell it is this sketch the inspiration comes from. Upload your card/cards in our gallery.
***

Skissen



Teamets alster:

1. Lilla Anna

Denna här skissen tycker jag var väldigt användbar. Jag har vänt upp och ner på den. För att blansera upp allt det lila som jag stämplade på vänster sida, swirlsen och texten så satte jag dit några öljetter till höger. Det fick bli öljetter för jag hittade inget annat i rätt färg.



2. Nita

Mitt kort blev ett inbjudningskort i härliga vårfärger. Jag chalkade kanterna på båda papprena och rundade 2 av hörnen på den raka pappersbiten, cirkeln gjorde jag med hjälp av min shapecutter plus och satte dit några knappar. Jag färglade stämpelmotivet och klippte ut det och den gula swirlen stansade jag ut med qk-tången och avslutade det hela med att skriva INBJUDAN och rita lite oregelbundna streck runt kortet med vit penna.



3. DesignAnnique

Jag gjorde ett påskkort i knalliga pasteller kan man väl kalla det, riktigt härligt våriga färger i alla fall! Motivet är egentligen ett enda stämpelmotiv men jag klippte isär delarna och monterade med 3D-kuddar för att få mer liv i det. Motivet är färglagt med akvarellpennor och låg i min samling av bra-åha-motiv, det är alltid skönt att få använt lite från den högen!



4. Tootsie

För en tid sedan var Helena/Pixelit hemma hos mig för en pysseldag. Som en liten present gav hon mig bland annat denna Rub-On Uggla. Jag använde nästan uteslutande aldrig *ler* Rub-Ons så det var ju helt klart att hon utmanade mig att göra ett kort med just Rub-On. Och så här blev resultatet. *ler*



5. Jozie

En mycket fin skiss som jag säkert kommer att jobba efter fler gånger! Den runda formen mot det fyrkantiga inspirerade mig. För att lyfta fram den runda cirkeln ytterligare, så embossade jag den med Cuttlebug. Swirlsen i hörnet byggde jag med hjälp av rosa glaspärlor.

Inga kommentarer: