KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 26 mars 2008

Skissutmaning v.13

Dagens skiss är ritad av Sofia/Jozie. Detta blir den sista skissen vi får se här i Kort i Fokus gjord utav Jozie då hon valt att lämna sin plats i DesignTeamet. Alla vi i teamet önskar henne all lycka och välgång i sitt framtida skapande.

Då vi gärna önskar bi fler i vårt glada team söker vi just nu fler kortmakare som önskar vara med och inspirera andra kortmakare. I den vänstra kolumnen här i bloggen hittar du mer information.

Precis som vanligt får du vända och vrida på skissen, men det ska synas att det är denna skissen som inspirerat dig. Du får medverka flera gånger och du laddar upp ditt/dina alster i vårt galleri.

***
Todays sketch is made by Sofia/Jozie and it will be the last sketch from Jozie we will see here at Cards in Focus. We in the team wish her all the best in her future scrapping.

As usual you may twist and turn the sketch as you wish, as long as one can see the inspiration comes from this sketch. You can make more then one card and you upload your card/cards in our gallery.
***

Skissen:



Teamets alster:

1. Jozie

Jag ville göra ett enkelt kort, då jag ofta tycker att "Less is more". Texten är embossad med silverglittrande embossingpulver. Blommorna är utstansade med Cuttlebug och följer med alfabetet "Olivia". I mitten av blomman har jag limmat fast en glaspärla.



2. Lilla Anna

Där det stod dekoration på skissen valde jag att klistra dit små rutor av mönsterpapper. Då jag har väldigt svårt för raka och symmetriska kort så fick det bli lite dekorationer i ena hörnet av stämpelmotivet istället.



3. Nita

Jag valde att mjuka upp skissens linjer lite genom att klippa ut stämpelmotiven, färglagda med promarkerpennor. Texten och siffrorna är alfabetsstickers.



4. NetteR

Gillade den "rena" skissen och valde att göra ett i ungefär samma format eftersom jag lätt hamnar i 15x15kort. Stämplade direkt på ljust gul/cremefärgad cardstock med svart och ritade en bård runt med svart penna för att plocka upp ramen runt stämpelmotivet.



5. Twister

Jag fick iden att använda mina klistermärken med lite glitter, glittrade även rosen lite...det var en enkel och ren skiss som var rolig att jobba med.

Inga kommentarer: