KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 28 mars 2008

Färgutmaning v.13

Dagens färgutmaning står Benita/Nita för. Idag är det hela fyra färger som ditt/dina kort ska bestå av:

Orange, Grön, Röd och Guld.

Som vanligt får du bidra med mer än ett kort och du ladda upp ditt/dina bidrag i vårt galleri.

***
Todays colours are brought to you by Benita/Nita and the colours are:

Orange, Green, Red and Gold.

As usual you can do more then one card and you upload your card/cards in our gallery.
***

Teamets alster:

1. Nita

När jag kommit på veckans färgutmaning så slog det mig att jag skulle göra en "guldskiva" sagt och gjort, som ni nog vet vid det här laget så är jag helt galen i olika formkort så även den här gången;-) Gjorde en cirkel med min shapecutter plus i guldcardstock och en mindre cirkel i rött papper som etikett på skivan förstärkte det guldiga med guldstickles runt om skivan och etiketten, skrev "Du är guld värd" med grön zig penna på etiketten satte på orangefärgade blommor och gröna blad och avslutade med röd stickles i blommornas mitt. Vem har sagt att en guldskiva inte kan vara i papper?



2. Twister

Denna färgkombination var verkligen svår att få ihop, en riktig utmaning men när jag väl hittat papper som passade så blev det så här.



3. NetteR

Den här färgutmaningen var nog det svåraste jag gjort. Hade en idé men det blev inte som jag hade tänkt mig så jag kan tyvärr itne säga att jag är nöjd med det här kortet. Texten är embossad i glittrande guld och det står "Du är guld värd!" och så ska det föreställa ett hjortron... norrlands guld




Inga kommentarer: