KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 28 april 2008

CardJacked v.18 2008

*** English version at the bottom of this publication! ***


Dagens utmaning är en cardjacked som Rimna har valt med denna motivering:

För hon är en så inspirerande kortmakare. Alltid sköna färgstämda kort med fina genomtänkta detaljer.

Låt dig inspireras av delar av kortet eller hela upplägget eller kanske någon liten detalj som du fastnar för. Ditt/dina kort laddar du upp i vårt galleri där du skriver koden 'CardJacked v.18 2008'




Dagens Cardjacked är....









Stort grattis!! :-)




Teamets alster:

1. Lilla Anna

Framför allt ville jag lifta de glada färgerna i kortet. Jag använde även en del öljetter och en liknande blomdekoration med garn.






















2. Nita

Mina ögon fastnade direkt på blomman på originalkortet och så blev det ett formkort, japp, det är bara att lyda hjärnan;-) Jag ritade en mall först och klippte ur blomformen i både bazzill och mönsterpapper och klistrade på det mönstrade pappret på bazzillblomman. Lite orangefärgad stickles som konturer runt blomman och en orange blomma i mitten för att matcha färgerna i mönsterpappret och så trädde jag gult, rött och orangefärgat floss inuti den gula knappen och satte på.





















Jag inspirerades av färgerna upplägget och den våriga känslan i kortet.




















4. pixelit

Agnetas kort är ju suveränt vackra,och att försöka sig på det,är svårt minsann. Men såhär blev mitt bidrag iallafall,något enklare,bladen har jag ritat dit själv.





Måste hålla med, Agneta gör mycket fina kort. Jag blev inspirerad av den stora blomman, men valde att göra två st av QK och garn som stjälk och blad. Jag satte på glitterlim på blommorna, texten och några prickar i ett hörn för att skapa lite balans Sedan blev jag inspirerad av kortets upplägg med placering av text och motiv.


6. Sayurii

Jag blev förälskad i Agnetas kort och liftade i princip allt! Upplägg, öljetter, starka färger. Jag tyckte speciellt mycket om blomman, så jag gjorde en variant som jag sett hos andra scrappare, en slags rymdblomma av bazzill och mönstrat papper med en knapp i mitten. Motivet är färglagt med pro marker-pennor.


***
(in english)
Make a card based entirely or partly on our todays CardJacked card. Upload your card/cards in our gallery using code 'Cardjacked week 18 2008' in the description square.

1 kommentar:

Anonym sa...

WOW vad kul att ni liftat mitt lilla kort :o) Vilken ära!! Kanonfina kort har ni gjort allihop!!! Ha det bäst!

Kram Agneta