KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 30 april 2008

Skissutmaning v. 18

*** English version at the bottom of this publication! ***

Sent om sider kommer även onsdagens utmaning upp i bloggen.
Idag är det en skiss av Rimna som står för inspiration och utmaning.
Som vanligt är det tillåtet att vända och vrida på skissen så länge det syns att det är denna skissen som ni inspirerats av. Kortet/korten kan ni sedan lägga upp som vanligt i galleriet med koden: 'skiss v.18 2008'

Skissen:


Teamets alster:


1. Rimna

På detta kort har jag målat motivet med distresser för första gången. Jag har valt att följa skissen slaviskt. Jag ville få fram ett rent och enkelt uttryck.

2. Pannika

Jag har också valt att följa skissen väl. Sen valde jag lite våriga färger. Jag tycker skissen är lättarbetad och mångsidig och kommer säkert att använda den vid flera tillfällen. Jag har målat med akvarellpennor och en vattenpenna. Vattenpennan är första gången jag använde och jag gillade den myckte. Jag har haft lite svårt att få till skuggor tidigare. Nu ska jag öva mer på det (behövs).





3. Pingvinmamman

Har inte följt skissen helt men klart utgått från den.




4. Nita

Jag tokgillade den här skissen och gjorde ett kort i blå och gröna toner. Stämpelmotivet är färglagt med promarker och de vita och svarta strecken och prickarna är ritade med sakura-pennor. Som dekoration valde jag en stor dubbelblomma och knappar i olika storlekar och avslutade med grön stickles lite här och där;-)
Jag har försökt att följa skissen ganska exakt. Det jag valde att göra med detta kort var att lägga texten utanför motiv delen. Jag har valt att hålla mig till framförallt blått och vitt för att det kändes fräscht. Det framhäver ännu mer det stämplade motivet än om jag skulle ha valt fler färger på papper och dekorationer. Det blev nog lite mer "ryschpysch" än jag tänkt från början. Vilket spetsen, flossen men även det vita streckade i kanten bidrar till.

Valde att följa skissen i stort sett helt endast texten jag vred lite på.


***
(in english)

As usual you may twist and turn the sketch as long as one can tell you have used this sketch as inspiration. Upload your card/cards in our gallery using code 'Sketch week 18 2008' in the description square.


Inga kommentarer: