KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 9 april 2008

Skissutmaning v.15

*** English version at the bottom of this publication! ***

I nästa vecka - då Kort i Fokus fyller 1 år - kommer vi att bjuda på lite smått och gott varje dag och vi avslutar det hela med en CyberCrop helg. Vi kommer att tjuvstarta CCn redan på fredagen den 18 april runt klockan 19:00 på kvällen. Vi bjuder på hela arton stycken kortmakartävlingar med finfina priser från våra underbara sponsorer. Missa inte det.

CCn kommer att hållas inne i vår nyöppnade forum så vill du vara med i CCn och ännu inte registrerat dig så gör det nu. Vi ser fram emot att få lära känna dig.

Efter nästa vecka kommer ett nytt kapitel i Kort i Fokus historia att skrivas. Vi kommer fortfarande ha tre veckoutmaningar men olika från vecka till vecka. Hoppas du kommer tycka om det.

Men nu är det dags för veckans skiss som idag är ritad av DT-mamman själv, Maria/Tootsie.

Som vanligt laddar du upp i vårt galleri och du får vända och vrida på skissen och använda dig av vilket format/storlek du vill så länge det syns att du blivit inspirerad av denna skissen. Du får göra fler en ett bidrag till våra veckoutmaningar.

OBS!!! När du laddar upp i galleriet vänligen skriv i beskrivningsrutan 'Skiss v.15 2008'.

Skissen:



Teamets alster:

1. Tootsie

Ett enkelt Mors Dag kort i rosa.



2. Lilla Anna

Detta var en rolig skiss att jobba efter. Jag gjorde två cirklar av papper och sen duttade jag med glitterlim i en cirkel också. Samma glitterlim har jag även använt i blommorna.



3. Pixelit

Älskar skissen, totalt kär i den. Duktigt Maria!! Mitt bidrag ser ut såhär, med den nya draken från Cofm



3. DesignAnnique

Jag gjorde ett kort till en liten tjej, och tanken är att man kan lägga till namnet, åldern eller bara ett grattis i nedre högra hörnet om man vill. Jag jobbade en del med skimrande paljetter, det syns inte riktigt så bra när man fotar, men kortet uppskattas av dottern som är i värsta prinsessåldern. Det var en rolig skiss att jobba efter och den kan varieras på många olika sätt. Den kommer säkert användas fler gånger!



5. Nita

Jag fick tänka länge på den här snygga skissen och idag fick jag nya papper och dekorationer med posten och då poppade idén upp i huvudet. Det blev ett riktigt kattkort. Jag använde ett kattpapper och ett stjärnpapper i rosa/lila toner. Som dekorationer använde jag utstansade katter i silver och svart och ritade dit "fiskarna" med svart sakura-penna. Stämpelmotivet är färglagt med promarkerpennor. Jättehärlig skiss att jobba med och kommer säkert användas fler gånger;-)




6. Twister

Detta var en rolig skiss att arbeta med finns många möjligheter att variera den. Jag gjorde ett änglakort av ett klistermärke som ser ut som ett gammaldags bokmärke



7. fruSolli



***
(in english)
Next week - when Cards in Focus celebrate our first year birthday - we will be publishing goodies everyday and end it with a CyberCrop. We will start the CC on friday april 18th around 19:00 oclock swedish time. We will have no less then 18 cardmaking contest with wonderful prices from our lovely sponsors. So you don´t want to miss it.
The CC will be held in our own forum so if you wnt to participate in the CC and haven´t registred yet, do it at soon as possible. We are looking forward to get to know you.
The week after next - week 17 - a new chapter in the history of Cards in Focus will be written. We will still have three weekly challenges but different from week to week. We hope you will like it as much as you have like our challenges so far.
But over to this weeks sketch. The sketch is made by Maria/Tootsie, CiF DT-mum. As usual you may do more then one card to any of our weekly challenges. You may twist and turn the sketch as you like and you can have any shape/size you like as long as one can tell you have used this sketch as inspiration. You upload your card/cards in our gallery as usual.
NOTE!!! When uploading in the gallery, please write in the discription square 'Sketch week 15 2008'.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååå vilka fina kort ni gör tjejer! Skissen var ju bara så fin också. Sitter här och funderar om jag ska våga mig på nån utmaning i CC:n. Gammal DT-medlem som jag är *fniss*. Utmanas kan man ju alltid i alla fall.