KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 11 april 2008

Färgutmaning v.15

*** English version at the bottom of this publication! ***

På söndag den 13 april avslutas vår DT-tävling så har du inte sökt redan, ta chansen! Mer info finner du i den vänstra blogkolumnen.

Så var det dags för veckans färgutmaning och idag är det Maria/Tootsie som utmanar oss till att göra ett kort i färgerna:

Blått, Rött och Vitt!

Som vanligt får du göra fler än ett kort, det är valfritt tema, storlek och format. Och du laddar upp ditt/dina kort i vårt galleri. I beskrivningsrutan skriver du 'Färg v.15 2008'.

Teamets alster:

1. Tootsie

Ett väldigt enkelt och stilrent kort.



2. Nita

Det här var riktigt härliga färger att jobba med och jag har ÄNTLIGEN kommit ur "formsvackan" ;-) Den här gången blev det ett 15x15 kort från mig i rött. Satte randigt papper på och en röd motivmatta där jag satte det maskade motivet som eg. är ett paket men jag maskade ett par gånger och målade ett paket i rött och ett i blått med mina promarkerpennor. Fyllde prickarna på paketerna med liquid pearl i ljusblå och vitt. Inkade med blå fluid chalk-dyna runtom kanterna och så var det klart;-) Tyckte att jag fick så många detaljer att jag struntade i texten.



3. Lilla Anna

Jag använde röd cardstock till bakgrund på mitt kort. Sedan plockade jag fram dekorationer i vitt och blått som jag tyckte matchade varandra.




4. Rimna

Denna färgkombo känns väldigt fräsch. Så därför ville jag ha ett krispigt intryck, med mycket vitt och ljusblå och varmröd som accentfärger.




5. Pingvinmamman

Färgkombinationen är underbar och massor av idéer ploppade upp i huvudet. Till sist fastnade jag ändå för den här varianten. Det naturliga var att ha röd bakgrund, min favoritröd är karmosinröd. Den framhäver sedan resten på ett sätt som jag älskar. Kommer nog göra mycket av den här färgkombinationen även framledes



***
(in english)

This weeks colourchallenge are brought to you by Maria/Tootsie and the colours are:

Blue, Red and White!

Any size, shape and theme you like and you may do more then just one card if you lika. You upload your card/cards in our gallery. write 'Colour week 15 2008' in the description square please.

Inga kommentarer: