KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 2 april 2008

Skissutmaning v 14

Dagens skiss är ritad av Pingvinmamman. Precis som vanligt får du vända och vrida på skissen, men det ska synas att det är denna skissen som inspirerat dig. Du får medverka flera gånger och du laddar upp ditt/dina alster i vårt galleri.

Då vi gärna önskar bli fler i vårt glada team söker vi just nu fler kortmakare som önskar vara med och inspirera andra kortmakare. I den vänstra kolumnen här i bloggen hittar du mer information.


***
Todays sketch is made byPingvinmamman. As usual you may twist and turn the sketch as you wish, as long as one can see the inspiration comes from this sketch. You can make more then one card and you upload your card/cards in our gallery.

***

Skissen:



Teamets alster:

1. Pingvinmamman



2. DesignAnnique

Jag valde att göra ett födelsedagskort, och de mönstrade papprena jag använde är egentligen halloweenpapper - men jag tycker de passar så bra till födelsedagar också!



3. Nita

Jag har gjort ett kort i färger jag inte använder så ofta, men jag älskar papprena med hjärtanen på, helt underbara och tyckte att det kunde passa till en nyfödd. Jag följde skissen ganska slaviskt men satte dit blomma med bling i 2 av hörnen bakom stämpelmotivet som är färglagt med promarkerpennor och 3d-kuddar under för att det ska poppa upp lite från pappret. Stansade ut bokstäverna med min qk-tång och använde bling som dekoration. Till sist doodlade jag för hand vid blommorna med grön glitterpenna.



4. Twister

Jag gillade skissen, men vände på den. Den har många möjligheter och den är väldigt användbar och jag fick hur många ideer som helst och så här blev resultatet.

Inga kommentarer: