KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 18 april 2008

v.16 - Kort & Kuvert

*** English version at the bottom of this publication! ***

Du missar väl inte helgens Kort i Fokus CyberCrop? Ikväll kl. 19:00 drag vi igång alla tävlingarna inn på forumet. Ses vi där?

Glöm inte heller bortvår Månadsutmaning som sponsras av Anna´s Scrapbooking. Läs mer här.

Dagens bloggutmaning går ut på att göra ett kort med ett matchande kuvert. De får vara i vilket format som helst, i vilken storlek som helst, vilken färg och vilket tema som helst. Och som vanligt laddar du upp ditt/dina bidrag i vårt galleri.
I meddelanderutan skriver du 'Kort o Kuvert v.16 2008'.

Här kommer teamets alster:

1. Kada

Första gången jag jobbar i det här formatet! Det var kul att utmana sej själv! Papper, kortbas och kuvert samt blombrads kommer från månadssponsorn - Anna´s Scrapbooking. Jag la till garn och band, blommor och en textstämpel. Gjort med tanke på VÅR.



2. Nita

Jag vek en triangel som blev kuvertet och sen skar jag ett enkelkort i samma form att stoppa i kuvertet, inkade kanterna på kortet och sen satte jag gröna blommor m. glitterlim på både kort och kuvert och doodlade lite i samma stil på både kort och kuvert. Avslutade det hela att göra hål i kuvertet och knyta i ett grönt sidenband.





3. Pixelit

Det lila kuvertkortet är också doodlat på baksidan samt allt material utom band,giraff och qklöv från Anna´s scrapbooking.

Kuvertet är doodlat samt knappar med floss.










4. Rimna

Mitt bidrag blev väldigt sommrigt ( längtar ). Jag har använt mig av massor av 3D gloss för att ge djup i detta enkla kort.




5. Twister

Mitt kort blev ett enkelt utan dekorationer inte riktigt min vanliga stil, men det är kul att göra lite annorlunda ibland. Jag provade att stämpla på ett fotopapper det blev bättre än jag trodde.





6. DesignAnnique

Mitt kort blev ett färgglatt grattiskort med samma drake stämplad på både kort och kuvert. Från början skulle det bara varit den övre frill-grejen på kuvertet, men sätter man färgfläckar får man improvisera... =0) Tanken var att han skulle kika upp över kanten på frillen. Blommorna var vita från början och har färgats med fluidchalkdynor och dekorerts med glitterlim. Ballongerna på kortet och paketet har både glitterlim och 3D-lack för att ge maximal festeffekt.





7. NetteR

Detta kort fick bakgrundspapper. Stämpel från Anna´s scrapbooking och läckra stora brads. Texten är stämplade med MM-magnetstämplar vilklet Anna har olika av i sin shop. Baksidan kläddes med papper och en stor brad och framsidan med en ruta av det läckra papperet samt en matchande remsa så att man ändå får plats med adressen eller annat men vill skriva utanpå kuvertet. Duttat på stickles här och var.

Jätteskoj att arbeta med helt annat format än jag vanligtvis gör. Fanns väldigt mycket skoj i sponsringspaketet.




***
(in english)
Todays blogchallenge is to make a card with a matching envelope. Just like the ones the team has made. Any shape, form, color and theme you like and as usual you upload your card/cards in our gallery.
And don´t miss our CyberCrop this weekend! See you in the forum.
In the description square you write 'Card with Envelope week 16 2008'.

Inga kommentarer: