KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 28 maj 2008

Onsdag v. 22 - Fjärilar


*** English version at the bottom of this publication! ***

Denna onsdagsutmaning har temat fjärilar. Gör ett kort i valfri form och format och inspireras av fjärilar. Bidragen laddas upp i vårt galleri.


Inspiration från teamet:

1. Pannika

Jag ville få kortet att se "lätt" ut därför använde jag mig av vitt och ljusrosa. Fjärilarna är QK och jag har chalkat runt dem, och satt upp dem på popupps. Jag märkte också att jag inte använt något mönstrat papper, men det blev ju bra ändå. Blomman är från en ljusmanchett och stämplen är från hÄnglar. Jag satte också dit tre st blinghjärtan.





2. Ullis

Jag har använt mig av Bazzill Bling "Flat Broke" cardstock som bas. Bordern i vänsterkanten är ett papper från Fiskars. Designern heter Kimberly Poloson och pappret heter "Butterfly Borders". Fjärilarna är utklippta från ett papper i samma serie som heter "Butterflies". Titeln är utstansad med QK's alfabet "Mademoiselle". Jag har chalkat bokstäverna runt kanten med Fluid Chalk "Chestnut Roan" och sedan lagt på ett lager med glitterlim, färgen "Cotton Candy". På fjärilarna och bordern har jag också använt glitterlim "Waterfall". Kanterna på kortet är också chalkade med samma färg som bokstäverna och så har jag satt på ett svart spetsband.





3. pingvinmamman

Har utgått från holografiska fjärils-stickers och valt en enkel svartvit färgskala. På det rutiga bandet står grattis med bokstavsbrads men det blev svårt att få bra på bild eftersom de är i metall.Tyckte det var naturligt med en stor blomma som fjärilarna svärmar omkring. Mitt i blomman har jag placerat en stor knapp som jag trätt ett svartvitt band igenom. (Kortet är inte snett men det blev så när jag fotade tyvärr)

4. Jojjo

Här kommer mitt bidrag. Allt är stämplat med stämplar från Magnolia utom textstämpeln som kommer från Panduro. Cardstocken är Bazzill och stämpelmotiven har jag målat med distresser.



5. NetteR



Ett kort som gick snabbt att göra. Använde väldigt lite material. De "bevingade" orden fick fjärilarna symbolisera. Fjärilna är Magnolia-stämplar från sommarpaketet 2007. Texten är också från Magnolia från 2003. Grå cardstock som stomme och en rosa som ram. Vit filtband, en stämplad biljett kommer från Easer samt häftklammer och svart zig-penna.




***(in english)

Todays challenge is is to make a card with butterflies. Then upload your card/cards in our gallery.




1 kommentar:

Hege-Annie Simonsen sa...

Hei.

Vil gjerne delta med et kort med sommerfugler, men får ikke lastet opp bilder i forumet/galleriet deres! Hva gjør jeg?...

Jeg har ingen blogg. Min e-post: hegeas@start.no

Hilsen Hege-Annie Simonsen