KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 30 maj 2008

Fredag v.22 - skiss

*** English version at the bottom of this publication! ***

Ursäkta så mycket att även dagens utmaning kommer upp så sent.
Idag har vi en skiss som pingvinmamman i teamet har gjort.
Gör ett eller flera kort med hjälp av skissen och ladda upp i galleriet som vanligt.
Ha en trevlig helg!





Inspiration från teamet:


1. Ullis

Ett kort utan stämplat motiv. Jag har gul cardstock som bas. Det prickiga bakgrundspappret och pingvinerna är utklippt från samma papper - Imaginisce, A shore thing, Penguin Paradise. Den blå vattenbordern och de tre dekorationerna (glass, badboll och våg) är utklippt från ett annat papper i samma serie. Pappret heter "Getting hotter, need water". Titeln är thickers som jag har använt glitterlimet "Fruit punch" på. Jag har även använt glitterlim "Waterfall" runt kanterna på kortet.





2. Jojjo
Jag har använt mig av klippark från Panduro, cardstockstommen är Bazzil och resten av cardstocken kommer från Panduro. Bokstäverna har jag stansat ut med Qk:en och alfabetet jag använt är Studio classic och Metro skinni mini. Jag har chalkat kanterna på all cardstock och även lite på utklippen.

3. pingvinmamman

Min egen tolkning ligger väldigt nära skissen. De tre blommorna i diagonalen är samma stämpel som i motivet, stämplade på cs och utklippta. Molnet är en QK diecut, chalkad kanterna för att kanten ska synas. Handskriven text. Ett ganska stilrent kort med färgval som ska ge en liten vintagekänsla.


Jag följde i stort skissen. En hÄngel stämpel målad med distresser. Hjärtanen är QK. Jag valde att sätta hjärtanen rakt i stället för diagonalt. Det var mest för att de skulle få plats. Texten har jag skrivit ut från datorn. Som vanligt har jag svårt att låta bli att rita sömmar.



***(in english)
So sorry that we are late with todays challenge.
Today we have a sketch made by pingvinmamman/Monika.
No last date and you upload your card/cards in our gallery.

Inga kommentarer: