KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 16 juli 2008

Du kommer väl ihåg...

*** English version at the bottom of this publication! ***

...vår månadsutmaning? Nu är det dags att dra ner persiennerna (för det regnar ju ändå bara...) och värma glöggen och sätta igång med julkorten! Månadens utmaning, som sponsras av Cards of Maria, går ut på att göra ett julkort och ladda upp i vårt galleri. Läs mer om utmaningen här!

Som inspiration har teamet skapat ytterligare några julkort. Håll tillgodo och lycka till med julkorten!

1. Pannika

Detta kort ville jag ha enkelt. Utstansade snöflingor och bokstäver. Lite guldglitter på pappret och en ritad ram runt stämplen. Snögubben kommer att bli min favorit, den är så söt.



2. Sayurii

På det här kortet har jag stämplat God Jul och Gott Nytt År med VersaMark-dyna direkt på bakgrunden. Pepparkaksgubben har jag satt på en bit handgjort papper. Runt pappersremsan har jag virat grön floss. Jag har även häftat fast några ghostshapes för att piffa till det hela.



Detaljbild från Sayuriis kort:


3. Fialisan

Tomtefar fick pryda ytterligare ett kort, som är samma idé som första kortet jag gjorde men ändå olika pga papprena.



4. Nita

Jag hade inga julstämplar från Cards of Maria, därför fick den söta giraffen därifrån en tomteluva på huvudet. Färglagda med promarkerpennor. Kul att göra julkort så här års ;-)



Här kommer ett kort med giraffen från Cards of Maria, där den fick en halsduk i form av ett julband. Färglagd med promarkerpennor.




Visst ÄR det härligt med julkort i jul-i? Vi ser fram mot att få se ditt härliga julkort i vårt galleri!

*** English version ***

We would like to remind you of our monthly challenge. This month you are supposed to make a Christmas card. Read more about the challenge here!

Inga kommentarer: