KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


söndag 6 juli 2008

Månadens företag: Cards of Maria

*** English version at the bottom of this publication! ***

Så var det ny månad igen och därmed ett nytt månadens företag, och i juli är det Cards of Maria som sponsrar Kort i Fokus-bloggen med vinst i månadens utmaning. Cards of Maria är även en av Kort i Fokus huvudsponsorer och det är extra roligt att få ha Cards of Maria som månadssponsor också. Månadens tema är JUL eftersom det är jul-i månad... så fram med julstämplarna, julpapprena och juldekorationerna - nu är det dags att göra julkort!

Cards of Maria har valt att sponsra tre av Kort i Fokus DT-medlemmar med varsin stämpel, och här kommer deras inspirationsalster:

1. Sayurii

Här har jag stämplat två av Pepparkaksgubben eftersom jag tyckte att de var så söta tillsammans.
För att rama in det hela lite har jag satt halvpärlor i hörnen.
Den röda remsan och pepparkaksgubbarna sitter på 3d-kuddar.




2. Fialisan

Detta var roligt, med julkort mitt i sommaren. Känns ju lite märkligt, men kul att använda "julfärgerna" igen!



3. Pannika

På det här kortet försökte jag få lite gammaldags utseende. Textpappret är från en gammal psalmbok jag hittat på loppis för 10 kr. Bandet frasade jag upp lite i ändarna. Jag rispade kanterna på det stora mönsterpappret, och så vek jag lite innanför och limmade inte helt ut i kanten.



Snögubben är bara så söt och lätt att jobba med. Jag målade snöggubben och bakgrunden på snögubben med twinklings. Har stansat ut snöstjärnor och satt på silverglitter. Jag använde silverbrads och ett brett glittrigt silverband. Pappret är en spillbit.

En sak som är bra med detta tema är att det blev en liten inventering över mina julpapper och juldekorationer. Inser med glädjeblandad förtjusning att jag måste köpa mycket nytt.




Visst känns det lite spännande och kul med julkort nu när det är sommar och varmt? Om inte annat är det ett perfekt tillfälle att börja bygga högen inför julen, så blir det förhoppningsvis lite mindre stressigt i november och december!

Som vanligt laddar du upp ditt bidrag i vårt galleri. Endast ett bidrag per person vill vi ha och ditt kort ska vara nygjort och till denna utmaning endast. Medverkar ditt bidrag i fler tävlingar blir den per automatik utesluten från denna tävling. Du har fram till och med söndag 27 juli på dig att ladda upp ditt bidrag. Vinnaren kommer att presenteras här i bloggen samt i forumet lördagen den 2 augusti.

*** English version ***

Company of the month of July is Cards of Maria - an online store in Sweden that sells her own line of rubberstamps, among other things. Cards of Maria is also one of our head sponsors at Cards in Focus so it's extra nice to have her as a company of the month too. Cards of Maria choosed to sponsor some of the team members with stamps.

Challenge of the Month is to make a card - just one! - and this time it's a Christmas card! In Swdish Christmas is called jul, and the month of July is Juli. As a play of words you can say that you have "jul" in "juli", a word play that is impossible to translate.

As usual you upload in our
gallery but the card has to be a new card, made for this challenge alone! If we find out that the card is in more than one challenge we will exclude it from this challenge. You have until sunday July 27th and the winner will be announced here in the blog as well as in the forum on Saturday August 2nd.

We are looking forward to see your Christmas card!.

Inga kommentarer: