KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 4 juli 2008

Fredag v 27 - Använd dina gamla saker

*** English version at the bottom of this publication! ***

Fredag och dags för ny utmaning! Inför helgen utmanar vi dig att gräva i samlingarna och göra ett kort av dina GAMLA saker, dvs sånt du skaffade dig i början av din "karriär" och som nu hamnat längst ner i högarna och är mer eller mindre bortglömt. Har du hållit på ett tag ska sakerna vara MINST 6 månader gamla, är det kortare tid sedan du började göra kort kan du använda av de första saker du köpte. Så här blev DT's inspirationsalster!

1. Lilla Anna

Jag är ganska bra på att använda mina saker eller att sälja av det som jag inte använder och har därför inte så mycket gammalt i mina gömmor. Men jag letade fram två stämplar som jag inte använt på jättelänge, lövet och etikettstämpeln. Blommorna var det första blommorna som jag köpte, garn har jag en massa som jag faktiskt inte använder. Sen gjorde jag texten med mitt första qk -alfabet som jag nästan aldrig använder längre.



2. Kada

Jag har använt min allra första omontera stämpel som säkert är 2 år gammal (om inte mer), tror bara jag provstämplat den... Rotade också fram några av mina första stickers (rester) och det blommiga pappret är en spillbit långt nerifrån den högen som jag inte alls vet när jag köpt eller fått. Kompletterat med något nyare blommor och textstämpel. KUL utmaning, borde helt klart göra detta oftare!!!



3. Fialisan

Här är mitt kort gjort efter en djupdykning bland gamla grejer. Det mönstrade är ett bland de första pappren jag köpte, har varit liggande lääänge! Papperbandet är ett bland flera rullar som ligger här och skräpar och aldrig används. Tyghjärtana är från min näst första beställning och jag tror men vet inte säkert om stjärnorna är därifrån också. Meshen har jag haft liggande och nästan aldrig nyttjat, även de utstansade blommorna kommer från en swap för länge sedan och de utstansade fernen är från en stans som jag aldrig använder (kommer absolut inte överens med den, den är så trög!) Stämpeln är även den en gammal en.



4. Babbalalla

Jag har på mitt kort använt min första Hängel som jag köpte på min första mässa förra hösten. Det var innan jag hade börjat pyssla "på riktigt" och hade ingen aning om vad Hänglar var eller något annat heller om scrapbooking... Jag har oxå använt ett gammalt papper som bara legat utan att bli använt, fler som har såna papper?! *hmmmmmm*
Lite blommor och bling har oxå hamnat på kortet! Vad har du i dina gömmor som du inte använt på länge?




5. Astra

Här kommer mitt enkla kort...inte alls "jag" men fick använt gamla grejor iaf smile

Stämpelmotivet kommer från Stampin´up och den har jag haft i ngt år men är näst intill oanvänd....Primablommorna köptes in för ngt år sedan likaså bradsen, bandet är nog ett evighetsband som aldrig tar slut *hihi* Tänk så mycket man samlar på sig, ska bli kul att se vad ni har för gammalt i era scraphörnor *ler nyfiket*




6. DesignAnnique

Där blev det verkligen en gammal favorit som plockades fram - den söta julkatten köpte jag i februari 2001 på Nya Zeeland! Han är embossad med guldpulver som köptes vid samma tillfälle och det röda och det vita ep't är köpt av min bror något år senare. Snöstjärnorna tillhör sånt som jag fick i swappar i början, likaså Magic meshen. Jag har inte använt den tidigare, men har helt plötsligt upptäckt meshens förträfflighet så jag har använt den tre gånger de senaste veckorna bara! Runt kanten på motivet har jag glitterlim, en av de första jag köpte... Bakgrundspappret är också ett som jag skaffade för länge länge sedan, så allt material är "gammalt" utom Dymobandet som det står God Jul på, det är "bara" drygt ett år gammalt :-)



Vad har du hemma i dina samlingar? Gör ett kort, ladda upp i galleriet och visa oss! Skriv gärna lite om sakerna du använt, det är så spännande att se vad folk har i sina gömmor!

*** English version ***

Today it's Friday and the challange of today is to use some of yor OLD stuff in the stash! If you have made cards for quite a while you should use things from the beginning of your "career", at least 6 mo old. If you are a beginner, use the first things you bought, the things you don't use today. Upload your card in our gallery!

Inga kommentarer: