KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 11 juli 2008

Fredag v 28 - Väskkort

*** English version at the bottom of this publication! ***

Dagens utmaning är att göra ett väskkort. Här finns en artikel om hur man kan göra.
Du kan göra som i artikeln eller hitta på en annan form på din väska.
Teamets alster
Detta väskkort blev jag riktigt nöjd med. Bara mina favoritfärger, så jag tror jag vill behålla väskan själv.




2. Twister
Jag tyckte det var riktigt roligt att göra ett väskkort, kommer att bli många sådana tror jag. Kortet är till min syster som tack för att hon alltid finns när jag behöver henne. Färgen valde jag för att det passar till hennes scraphörna och dekorationerna för att det är hon, lite döskallar drakar och bling bling.



3. Wih
Gjorde en liten kuvertväska i turkost, himmel så roligt det var. Dekorerade framsidan med svart filtband, aquafärgade blingstenar, turkos knapp och fjärilsstämpel från Forma Hantverk. Fjärilen är färglagd i grå nyanser och har sedan fått ett lager med crackle accents. Insidan av kortet har fått grönt "väskfoder" från Chatterbox och ett par stansade retroblommor och knappar som dekoration.







Jobbade nästan uteslutande med hedie grace produkter.








*** English version ***
The challenge today is to make a card in the shape as a bag. Here is an article about it.
Make a card either like the one in the article or an other kind of bag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kikar in....

Vilka ur snygga väskor...

Jag har också gjort en till påsken detta år fast inte som dessa...

Om nån vill kika är adressen till det inlägget: http://gurkiss.com/wp/?p=455

MVH
Gurkiss